"אמרתי את זה כי זה לא הועלה בנאומים וראיתי לנכון שראש הממשלה והנשיא לא התייחסו לזה. אני חושב שהגיע הזמן, 50 שנה שירושלים מאוחדת ומדינות העולם טרם מכירות בבירה שלנו", כך הסביר הערב (שני)  יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, את בקשתו היום מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. בנט אמר את הדברים במהלך לחיצת היד לטראמפ בזמן קבלת הפנים לנשיא האמריקאי בנתב"ג.  



"כמו שהנשיא טרומן היה הראשון שהכיר במדינת ישראל, טראמפ יכול להכיר בירושלים. הוא יכול להיות זה שייכנס להיסטוריה", הסביר בנט בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103fm. 



טראמפ הערב בכותל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
טראמפ הערב בכותל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



"טראמפ אמר שזה רעיון. האמריקאים מרגישים חופשי לומר דברים כאלה. בעיני זה יותר חשוב מאשר העברת השגרירות - להכיר בירושלים המאוחדת, מה שכולם מסכימים עליו מכל רחבי הקשת הפוליטית", הסביר בנט. "העברת השגרירות למערבה של ירושלים זאת התקדמות מסוימת. זה תמוה שבירושלים המערבית אין את השגרירות, אבל עיקר המאמץ צריך להיות בהכרה בירושלים". 





בנט אף התייחס למבוכה שנרשמה בקבלת הפנים סביב הסלפי של ח"כ אורן חזן עם טראמפ: "הייתי שם בטקס, ואני אומר לכם שהתרגשתי והייתי גאה שכך מקבלים. נכון, בקצוות תמיד יש סיפורים כאלה".  



שר החינוך גם התייחס לבגרות במתמטיקה שהתקיימה הבוקר: "היום ניגשו לחמש יחידות מתמטיקה 16 אלף תלמידים, פי שניים מהשפל שהיה - 8000. אנחנו במבצע ובזינוק שלא היה כמותו במקצוע, כשאלפי ילדים יוצאים עם הרגשה טובה כי הם מצליחים והם יכולים. זה מקרין לכל התחומים, ספורט ואמנות"