תוצאות הבחירות לראשות שנערכו אתמול ההסתדרות עדיין לא הוכרזו, אולם ניצחונו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נראה ודאי. מתוצאות הביניים עולה, כי לאחר ספירת 57% מהקולות, ולפני ספירת הפתקים בקלפיות שהוצבו במקומות העבודה, קיבל ניסנקורן כ-60% מהקולות לעומת 40% ליריבתו, חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. 



עם זאת, יחימוביץ' לא מתכוונת לוותר בקלות וטוענת כי הבחירות נגנבו וזויפו. בהודעה שפרסמה היום (רביעי), אמרה חברת הכנסת כי "לצערי שתיקה והעלמת עין מגניבת בחירות היא פשוט בלתי אפשרית ציבורית וגם משפטית וגם מוסרית. אני דמוקרטית. בלב שלם הייתי אומרת שאני מכבדת הכרעה דמוקרטית, אבל רצון הבוחר לא רק שלא כובד אלא נרמס. קודם במסכת של איומים והפחדות חסרי תקדים על עובדים שחוששים למטה לחמם ובהמשך במסכת של זיופים ואלימות. אני מאמינה בכל לבי ונשמתי בעבודה המאורגנת, אך הבסיס של זה הוא בחירה חופשית של העובדים עצמם והערך הזה נרמס ברגל גסה ואני לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום".



עו"ד איתן לירז, המייצג את סיעת הבית החברתי ושלי יחימוביץ', אמר: "אנו עותרים כעת לבית המשפט בצווי מניעה בהולים - לעצירת הליך ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, נוכח הימצאותן של מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי סדרים בהיקפים המקימים חשש כבד שהתוצאות אינן תוצאות אמת. במקביל נאסף כעת החומר הנדרש לעתירה לפסול את הליך הבחירות בכללותו. על פניו נראה כי מדובר באחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה".



מוקדם יותר אמר ראש מטה יום הבחירות, חיים סגל, שהיה ראש מטה יום הבחירות של הליכוד בבחירות האחרונות: "אני איש מקצוע, אני מנהל כבר שנים רבות מערכות בחירות ארציות ומוניציפליות ואני יכול להעיד כי מדובר במערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים. מעולם לא נתקלתי בסדרת אירועים כה חמורה".



איתי בן חורין, ממנהלי קמפיין הבחירות של אבי ניסנקורן התראיין לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיב לטענות של יחימוביץ': "מדובר בסיפור עצוב, אלו הם טיעונים מגוחכים. שלי יחימוביץ' הפסידה ובגדול. אמש התקיימה מערכת בחירות בה הצביעו 250 אלף לאיש וותיק ההסתדרות אבי ניסנקורן, לא היה דבר כזה מאז חיים רמון. מחנה יחימוביץ' הפסיד בגדול".



עוד הוסיף בן חורין,כי "לא היו זיופים. ראינו את החומרים שהוגשו לבית המשפט ומדובר בקשקוש. יש אנשים שהצביעו לשלי יחימוביץ' ויש אנשים שהצביעו לאבי ניסנקורן. המחנה של יחימוביץ' לא מוכן לקבל את העובדה שהיו בחירות דמוקרטיות וניסנקורן הוא המועמד הנבחר. המחנה של יחימוביץ' מנסה לעכב את תוצאות הבחירות שלא לצורך. הדבר הכי עצוב בכך הוא קמפיין ההסתה נגד ההסתדרות, הגוף החשוב שעובד לטובת כולנו. התרחש כאן קמפיין השחרה ויש לנו יושב ראש נבחר מצוין. אני שמח שציבור הבוחרים התגבר על הקמפיין הזה ונתן לניסנקורן ניצחון מוחץ".





מוקדם יותר נמסר מסיעת "עוגנים" של ניסנקורן בתגובה להאשמות כי "עולה שהקשר של יחימוביץ' עם המציאות אבד. מקווים שתעבור מהר משלב ההדחקה לשלב ההפנמה. 244,000 חברי הסתדרות אמרו את דברם. שום עתירה, הודעה, בכי, השמצה או ספין לא יבטלו העובדה שיחימוביץ' הובסה בקלפי על ידי קרוב ל-250 אלף עובדים שלא רצו בה. אחרי קמפיין מלוכלך שהשמיץ עובדים, ועדים ואת מי לא - היא ממשיכה בצורה פאתטית".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן