מכה ליחימוביץ': בית המשפט המחוזי ת"א קיים היום (חמישי) בצהריים דיון בנוכחות שני המועמדים לבחירות בהסתדרות, אבי ניסנקורן וח"כ שלי יחימוביץ', זאת לאור הטענות הקשות מצד ח"כ יחימוביץ' אודות "מסכת זיופים ואלימות" לטענתה. במהלך הדיון הורה נשיא בית המשפט, השופט איתן אורנשטיין, לבטל את הצו הארעי שהוציא אמש ולהמשיך בספירת הקולות "כדי לא לגרום נזק נוסף להליך הבחירות בנוכחות ופיקוח נציגי שני הצדדים".


תגובת שלי יחימוביץ' להחלטת השופט

תגובת אבי ניסנקורן להחלטת השופט

בפסיקה קבע השופט כי תימשך עבודת ספירת הקולות. "כל הקלפיות ייספרו בנוכחות נציגי כל הצדדים. לכל סיעה זכות להסתייג מכשירות כל קלפי רק אחרי הספירה. לא יתויגו קלפיות מראש כיוון שהדבר יפגע בחשאיות הבחירות. אחרי שתסתיים הספירה יראו העותרים אם יש בסיס לעתירה נוספת". עורך הדין של יחימוביץ' הודיע כי הם מקבלים את הצעת השופט לחידוש הליך הספירה ובמקביל הודיע כי הוא נערך להגשת עתירה נוספת לפסילת הבחירות. ספירת הקולות תתחדש בשעה 14:30.



מוקדם יותר אמרה חברת הכנסת כי "יש לפסול את הבחירות" וכינתה  את הבחירות שהתנהלו אתמול "מושחתות ורמאיות". השופט אורנשטיין התערב בהצגת הטענות של עו"ד לירז המייצג את יחימוביץ' ומתח ביקורת: "אם ידעתם על אי סדרים במהלך כל יום הבחירות אז מדוע פניתם לעצור את הספירה רק בלילה?". השופט הוסיף: "המשיבים ענו על כל הטענות. שיבושים קורים והחלטה לספור קלפי עם חמישה קולות עודפים היא סבירה. על זה לא פוסלים בחירות".




סיבה לחייך? ניסנקורן בדיון בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
סיבה לחייך? ניסנקורן בדיון בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני





עו"ד לירז טען כי המשאיות עם הקלפיות התעכבו באופן לא סביר בדרך למרכז הספירה והציג ראיות לכאורה על קלפיות שיצאו לספירה ללא אבטחה וללא פיקוח. עוד הוא הציג תיעוד של מעטפות ממוספרות שחולקו מראש למצביעים, של קלפיות שנפתחו לפני הספירה ותיעוד של הדיפת אנשי יחימוביץ' ממרכז הספירה: "מדובר במאות קלפיות שלכל הפחות יש לפסול אותן אם לא את ההליך כולו".



עו"ד חורש, המייצג את ועדת הבחירות של ההסתדרות, טוען כי פסילה תוריד לטמיון מיליוני שקלים שהושקעו בטוהר ותקינות הבחירות והזכיר את תשובת ועדת הבחירות לפיה רוב הקלפיות כבר מוינו, גם אלו שלא נספרו עד אמש וכי לכל רכב שהוביל קלפיות יש תיעוד ואף קלפי לא הועלמה או נחבלה בדרך לספירה. את ניסנקורן ייצגו עורכי הדין אלון יואלי וינקי פפר שותפים במשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.




"אחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה"



אמש כזכור, הורה נשיא ביהמ"ש המחוזי ת"א, השופט איתן אורנשטיין, לעצור לאלתר את ספירת הקלפיות בבחירות לאחר העתירה שהגישו אנשיה של יחימוביץ' שבה טענו להתנהלות לא תקינה בקלפיות רבות. עוד קבע השופט כי יתקיים דיון כאמור במעמד שני הצדדים. אנשיה של יחימוביץ' טענו אתמול כי הבחירות שהתקיימו הן "אחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה".




ח"כ שלי יחימוביץ' מצביעה בבחירות להסתדרות. צילום: טוויטר
ח"כ שלי יחימוביץ' מצביעה בבחירות להסתדרות. צילום: טוויטר





ועדת הבחירות של ההסתדרות אמרה בתשובתה לעתירה שהגישה יחימוביץ' לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "אין ממש בטענות המבקשים בדבר ביצוע לכאורה של פעולות שיטתיות ומאורגנות להטיית תוצאות הבחירות ופגיעה בטוהר הבחירות".



לדברי עורכי הדין המייצגים את ועדת הבחירות של ההסתדרות "מדובר בטענות חמורות ומשוללות יסוד ומטעות שלגבי חלקן הארי אף לא הוגש תצהיר בתמיכה להן מצד מי שמכיר כביכול את העובדות".



בתשובה טוענים המשיבים כי בניגוד לטענותיה של ח"כ יחימוביץ לא "נעלמו" משאיות עם קלפיות ובכל מאה השולחנות בהם ספרו את פתקי ההצבעה במרכז הלוגיסטי היה נוכח נציג מטעם סיעת הבית החברתי. העתירה כאמור נידונה בשעה זו בבית המשפט.