מינויו של איוב קרא לשר התקשורת עורר סערה במערכת הפוליטית ובתקשורת. השר צחי הנגבי, שכיהן כממלא מקום שר התקשורת בשלושת החודשים האחרונים, שוחח הבוקר (שני) עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "לא שמעתי על המינוי בתקשורת אלא בפגישה אישית בביתו של ראש הממשלה". 





על הידיעה כי שר התיירות יריב לוין סירב לתפקיד ולכן נבחר השר איוב קרא, אמר הנגבי כי שמע על כך בתקשורת. "אני לא יכול להגיד שנעלבתי. כשהצפיות הן לא גבוהות אז גם האכזבות הן מינוריות. לא התאים לי לשמוע על כך שלא מפיו של ראש הממשלה. הוא ידע שאני לא נלהב להישאר בתיק התקשורת אך לא סיפר לי על הפניה לשר יריב לוין. ראש הממשלה בחר ביריב לוין בידיעה שאני לא אשאר במשרד התקשורת. היה נכון לומר לי זאת בכדי שאוכל לומר לו 'בהצלחה', לצערי זה לא קרה. הוא עשה טעות, לראש הממשלה יש המון נושאים לעסוק בהם מאשר לעסוק במה להודיע לכל אחד. היחסים בין ראש הממשלה לביני הם יחסי חברות של עשרות שנים. הוא הבין את הטעות והתנצל עליה".



"אני לא באמת מומחה לתקשורת, לסלולר ואינטרנט" הוסיף הנגבי. "עברתי מסלול הכשרה של עשרות שנים בתחום בו אני עוסק במשרד החוץ, במשרד לשיתוף פעולה אזורי, בנושאים המדיניים והביטחוניים. לא ציפיתי להישאר במשרד התקשורת כי זה לא מוקד הפעילות שלי. אני רוצה להיות במשרד החוץ או הביטחון. ראש הממשלה הרגיש שעדיף, בגלל הבג"ץ שהוגש, להעביר לי את התיק לפרק זמן של שלושה חודשים, כפי שמתיר החוק. גם אז פנה ראש הממשלה לשר לוין, שסירב לקבל על עצמו את התיק. שאלתי אותו למה הוא סירב לתיק והוא אמר שלא היה מסוגל לאחוז בתיק התקשורת יחד עם תיק התיירות וכי החזקת שני התיקים תוביל לכישלון בשניהם. אני הסכמתי, ראש הממשלה ביקש ממני לקחת על עצמי את התיק ועשיתי את זה".



"טעה והתנצל". נתניהו. צילום: רויטרס
"טעה והתנצל". נתניהו. צילום: רויטרס



הנגבי התייחס גם ליוקרתו של משרד התקשורת: "תיק התקשורת מאתגר ודורש שר במשרה מלאה, בייחוד היום, בעיצומם של רצף רפורמות. לאחרונה מייחסים משקל למדיה ולא לטלקומוניקציה. ראש הממשלה אומר בגלוי שהוא צריך להיות אחראי על התיק הזה וכי אף אחד מהשרים לא מבין כמה התיק הזה דרמטי. הוא הציג לא פעם שהוא רוצה לאחוז בתיק ודרש בהסכם הקואליציוני לתת גיבוי למהלכים שהוא יוביל או יסכל. זה לא סוד שראש הממשלה מאד מתוסכל מאיבוד התיק. הוא מאמין שכל שר שיהיה אחראי על התיק לא יהיה לו את העוצמות שהוא מפגין. הוא צריך שיהיה לו איש אמון במשרד התקשורת. אני לא רציתי להיות בתפקיד הזה והוא ידע שהתיק יופקד בידי באופן זמני. אילו היה מבקש ממני להיות שר קבוע במשרד התקשורת ולוותר על התחומים שלי כיום היה עליי להתלבט ולא בטוח שהייתי מסכים לכך".



כשנשאל השר הנגבי על 'האובססיה' לכאורה של ראש הממשלה לתיק התקשורת, השיב: "אני כבר תשעה חודשים במשרד התקשורת, התחלתי לעסוק בתהליכי הקומוניקציה עוד בחודש יוני, לפני שלושה חודשים קיבלתי את התיק במלואו. במהלך כל תקופתי במשרד, ראש הממשלה לא התערב בשום נושא מלבד התאגיד בו עמדתו ידועה. היה חשוב לו להגיע להסדרים כמו אלו שהכנסת חוקקה".



על התאמתו של איוב קרא לתיק התקשורת טען השר הנגבי: "אני מציע לכולנו לא לשפוט אותו לפני שהוא נכנס לתפקיד. אני חושב שהמציאות תוכיח את יכולותיו. זה המבחן שלו. התיק הזה נוגע בחיים של כולנו. אין אדם שלא נדרש לשירותי התקשורת. אנחנו צריכים לאחל הצלחה לשר קרא בעיקר בתחומים הרגישים".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן