בשורה להורים: הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפיקוח על מחירי קייטנות ציבוריות. הצעת החוק אושרה בתמיכתם של 30 חברי כנסת וללא מתנגדים. לפי הצעת החוק, שר הפנים, לאחר שהתייעץ עם ועדה מייעצת, יהיה רשאי לקבוע בצו, מחיר מרבי בעבור קייטנה ציבורית לילדים מגיל 3 שנים ושבעה חודשים ואשר טרם החלו את לימודיהם בכיתה ז'. כמו כן, יוכל לקבוע את רשימת השירותים שיינתנו במסגרת אותה קייטנה.



כמו כן, מוצע לקבוע כי קייטנה ציבורית היא קייטנה המופעלת על ידי גוף ציבורי או המופעלת במבנה ציבור על ידי גוף ציבורי או מי מטעמו. בנוסף, מוצע לקבוע מקרים בהם יהיה רשאי מפעיל קייטנה לתת שירות של קייטנה ציבורית במחיר מרבי שונה מהמחיר הקבוע בצו וכן לתת סמכות לשר, אם מצא כי מתקיימות נסיבות מיוחדות בסוג הקייטנה הציבורית, לפטור את אותו סוג מהוראות הצו. השר יוסמך לקבוע צו כאמור עד ה-1 בפברואר בכל שנה.




מחאת הקייטנות
מחאת הקייטנות



יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דוד אמסלם הוסיף ואמר כי המחירים כיום בקייטנות נעים בין 1,600-3,000 ש"ח, סכום שיוצא כ-6,000 ש"ח למשפחה. "זה סיפור חיי כהורה צעיר, זה מה ששילמתי. איפה עושים את הקייטנות? לוקחים את בית הספר הנמצא בניהול עצמי המשכיר לגורם עצמי והילד שזה בית הספר שלו גם לא יכול לשחק כדורגל בבית הספר כי הוא הופקע ממנו לטובת הקייטנה".



יוזמת החוק ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה: "טעם מר שהחוק לא יכול להיות תקף כבר בקיץ הנוכחי אבל זו פשרה שבהחלט נוכל לעמוד בה".