המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה קיבל הערב (שני) את עתירתו של המועמד לראשות המפלגה, אבי גבאי והורה על בדיקה של כרטיסי אשראי והוראות קבע ששימשו לרישום 5 מתפקדים או יותר. הבדיקה תתבצע בדחיפות על פי בקשתו של גבאי על מנת שהבחירות המתוכננות לראשות המפלגה יתקיימו ב-4 ביולי ולא יידחו.



מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, מסר בעקבות ההודעה: "אנחנו מקבלים את החלטת המוסד לבירור עתירות של המפלגה ונתחיל בתהליך הבדיקה הנדרש כבר הערב, לשם השלמת ספר הבוחרים ותיקון כל הטעון תיקון - והכל במסגרת לוחות הזמנים שנקבעו לקיום הבחירות ליו"ר מפלגת העבודה ומועמדה לראשות הממשלה במועדן ביום 04.07.17".



"ההחלטה של המוסד קובעת כי אין בהחלטתו לקבוע ממצאים שמצביעים על אי תקינות. מטה המפלגה נערך כאמור לביצוע ההליך ונקיימה במסגרת הזמן שנותר עד לבחירות וככל שיימצאו במסגרתה מתפקדים שלא שילמו בנוהל התקין הם ייגרעו מספר הבוחרים, והכל במטרה לאפשר קיומו של הליך בחירות דמוקרטי, נקי ותקין. אנחנו מאחלים בהצלחה רבה לכל המתמודדים", הוסיף.




"מפלגת העבודה היא זו שהפסידה"




ממטה ח"כ עמיר פרץ נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה ומכבדים אותה. אנו משוכנעים כי הבדיקה לא תעלה כל ממצא שיש בו משום ספק לגבי טוהר הבחירות, ככל שהדבר קשור למטה עמיר פרץ. אנו מקווים שבכך יסתיימו הניסיונות של מועמדים שונים לדחות או לבטל את הבחירות וכי הן יתקיימו במועדן. אנו קוראים למועמדים האחרים לאמץ את החלטת המוסד לבירור עתירות בדבר חזקת החפות של חברי המפלגה ולא להמשיך להטיל בחברי המפלגה דופי. לא מיותר לציין כי כל טענות העותרים בדבר שחיתות במפקד נדחו על הסף".



מח"כ אראל מרגלית נמסר: "זו החלטה ראשונה שתפתח צוהר למעשים פליליים שקרו בתקופה האחרונה. אין צורך להתנצל בפני, תתנצלו בפני דינה דיין. הבטחתי שהצדק ינצח וכך יהיה".



אלוף במיל׳ עמירם לוין, המתמודד על ראשות המפלגה הגיב גם: "בזמן שכל המועמדים מכריזים על ניצחון, מפלגת העבודה היא זו שהפסידה. חבורה של עיוורים מאגו שלא רואים את זה. האיומים ההדדיים לא יובילו אותנו לשום מקום, גם לא המחנאות וקרבות האגו. ב-4.7 בוחרי המפלגה יחליטו האם לחזור לאמת ולצאת לדרך חדשה עם מועמד חדש ונקי או להמשיך לתת לפוליטיקאים ועורכי הדין שלהם לנהל את המפלגה ולרסק אותה".