נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא הערב (חמישי) דברים באירוע פתיחת חגיגות היובל לקריית ארבע חברון, בו נכחו כ-2,500 איש. "בימים ההם, בזמן הזה, לפני 50 שנה זכיתי להיות בין משחררי עיר האבות", פתח הנשיא את נאומו וסיפר: "איני מכיר ביטוי הולם יותר למה שחשנו אני וחברי לחטיבה הירושלמית מאשר דברי דוד מלך חברון: 'היינו כחולמים'. אחרי אלפיים שנה שוב אנחנו בחברון ובקבר רחל בלא אימה, בלא מורא, בלא הוראות ליהודי אתה תעמוד על המדרגה הזו או הזו. כך שבנו לחברון".



הנשיא אמר כי "היום חשוב להזכיר לכולם כי היישוב היהודי בחברון קדם מאות שנים להקמתה של מדינת ישראל והוא נגדע ביד אכזרית". לדבריו, "את קריית ארבע הקים יגאל אלון, איש תנועת העבודה. התורם הראשון לישיבת חברון היה דוד בן גוריון ובין המגנים על הישוב בתקשורת בזמנו, היה עיתון 'הארץ'. חברון איננה מכשול לשלום, היא מבחן ליכולתנו לחיות יחד זה לצד זה. בשנת 1912 פעלה כאן מרפאת הדסה' הראשונה בארץ, במקום הנקרא כיום בית הדסה. המרפאה הזו שימשה את כל תושבי העיר – יהודים וגם ערבים. האין בידינו להקימה מחדש? לטובת כל תושבי חברון. אני יודע שבמציאות של חברון היום, זה נשמע אולי נאיבי, אולי חולמני במיוחד אחרי מתקפות הטרור שאתם ספגתם וסופגים, אבל מותר לחלום ומותר לקוות".



הנשיא הדגיש ואמר כי: "אחרי 50 שנה, על המדינה לעשות מאמץ לקדם את איכות חיי התושבים בכל האזור. איני יודע אם יהיה אי פעם הסכם מדיני ואם יהיה מה יהיה טיבו, אבל ברור שבכל הסכם ימשיכו יהודים וגם ערבים לחיות כאן ועל כן לכולנו יש עניין לדאוג לשגשוג ולצמיחה של חברון וקריית ארבע. השקעות בתשתיות ובכבישים, בפיתוח אזורי תעשייה, במניעת תאונות הדרכים ופגיעה בטבע ובסביבה, יהיו נכונות לכולנו".



הנשיא סיים בציטוט מדברי ראש הממשלה בן גוריון ז"ל על חשיבות יישוב חברון ואמר: "ראויה חברון להיות אחותה של ירושלים ועל כן נברך אותה ואת כל אוהביה "אחותנו את - היי לאלפי רבבה".