תקרית לא דיפלומטית במהלך מסעו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למערב אפריקה: קציני ביטחון של ראש הממשלה נקלעו היום (ראשון) לתגרה עם מאבטחיו של נשיא טוגו פוארה גנסינגבה, לאחר שהאחרון צירף מאבטחים רבים מדי לפגישה עם ראש הממשלה. עם זאת, בתגרה לא נגרם נזק לאיש מהמעורבים בה. כתוצאה מהקטטה, הפגישה בין השניים נדחתה.



התגרה אירעה בזמן ביקורו של נתניהו בליבריה, לשם טס כדי להשתתף בוועידת ארגון ECOWAS, אחד משמונת הארגונים האפריקאים האזוריים. בפתח ביקורו אמר נתניהו: "אפריקה וישראל חולקות מאפיינים היסטוריים דומים, גם כי אנחנו אף פעם לא מוותרים. נלחמנו למען העצמאות שלנו וניצחנו. בנינו את אחד מהשווקים הכלכליים הדינמיים בעולם, והיום אני כאן לחלוק את התהליכים שעברנו עם מנהיגי אפריקה. אני רואה כאן תשוקה אני רואה כאן יזמים צעירים. אפריקה התחילה תהליך מרשים וישראל רוצה להיות שותפה בתהליך הזה. לא תמצאו שותפה טובה יותר מישראל בפן הטכנולוגי והכלכלי".



ארבעה חודשים לפני שצפוי לבקר בטוגו



האירוע התקיים ארבעה חודשים לפני ביקורו המתוכנן של נתניהו בטוגו, שם תתקיים ועידת אפריקה־ישראל - מפגש בין ראש הממשלה לראשי מדינות רבות מהיבשת השחורה.



במהלך הביקור הנוכחי לליבריה, ראש הממשלה צפוי לחתום על מספר הסכמים, בהם הצהרה המדגישה את המחויבות להידוק היחסים בין ישראל לארגון במגוון רחב של תחומים, כגון חקלאות, מדבור ושינוי אקלים, מים, סחר, חינוך, בריאות, ביטחון המולדת, סייבר ותקשורת, אנרגיה, תרבות ומדע וכן הצהרה על שיתוף פעולה במאבק בטרור. 



נשיא ליבריה אדאמה בארוו, ורה"מ נתניהו שוחחו על האפשרות להעמקת שיתוף הפעולה בתחומים מגוונים. רה"מ נתניהו אמר כי ישראל תשלח צוותי עבודה לגמביה כדי לסייע ככל שתוכל. רה"מ נתניהו אמר לבן שיחו כי היחסים הבילטראליים צריכים לקבל ביטוי בפורומים בינלאומיים: ישראל היא מדינה קטנה שחולמת בגדול. ישראל היא מדינה שאוהבת ומכבדת את כולם, רוצה שלום וחולמת על שלום. זו הרוח הישראלית".