חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) צפוי לחזור בשבוע הבא לנהל ישיבות של ועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת, זאת למרות שהוא חשוד בשורה של הטרדות מיניות, כך דווח הערב (ראשון) בערוץ 2. על פי דיווח ב"הארץ", סלומיסקי החליט לחזור לנהל את הוועדה בעקבות הנחיה של היועץ המשפטי לכנסת כי עליו להחליט לאלתר אם לפרוש סופית או לחזור ולנהל את הוועדה. היועץ, עו"ד איל ינון, כתב לחבר הכנסת כי ההסדר שבמסגרתו העביר את הניהול באופן זמני לח"כים אחרים במפלגה שפעלו ברוטציה לא יוכל להימשך: "היות והבדיקה בעניינך עדיין נמשכת, לא ניתן עוד להמשיך בהסדר זה שיש בו כדי לפגוע בתפקודה הסדיר של הוועדה".



הערב פנו חברות הכנסת של מרצ, זהבה גלאון, תמר זנדברג ומיכל רוזין, ליו"ר הכנסת ח״כ יולי אדלשטיין על מנת שישעה מיידית את ח"כ סלומינסקי מראשות ועדת חוק חוקה ומשפט.

לטענתן, "לא מתקבל ולא סביר כי בעוד סלומינסקי מצוי בחקירה פלילית בהאשמות חמורות אלה ימשיך לנהל ועדה כלשהי בכנסת. המשך כהונתו כיו"ר הוועדה בשלב זה תביא להזניה ולהגחכה של הדיונים. על הכנסת להתנער מכל עבריין ומטריד מינית, ולא להרשות את המשך כהונתו של הנ"ל כיו"ר כל עוד העננה הפלילית רובצת מעליו. המשך 'עסקים כרגיל' במקרה זה יעביר את המסר כי הכנסת מתייחסת בקלות ראש לעבירות הטרדה מינית ועבירות נגד נשים, בעוד שהיא צריכה לעמוד בחזית המאבק למיגור התופעה החמורה".

בשבוע שעבר נחקר סלומינסקי במשטרה במשך ארבע שעות על ידי חוקרי להב 433, זאת בעקבות מידע שהגיע אל החוקרים. חושפת הפרשה, חגית מוריה גיבור, אמרה למעריב כי עד כה הגיעה המשטרה לכ-20 קורבנות. מנגד, במשטרה מסרבים להתייחס למספר הנשים ששמן נקשר לפרשה, אולם גורם המעורה בפרטים ציין, כי "המספר 20 אינו תלוש מהמציאות. פחות או יותר זו כמות הנשים שהחוקרים הצליחו להגיע אליהן. יחד עם זאת עד כה יש שתי מתלוננת שמסרו עדות מפורטת, לאחר שהשתכנעו שזה המהלך הנכון. התלונות נבחנות".

עו"ד רחל תורן מסרה בשם ח"כ סלומינסקי, כי "הפרסומים בשעות האחרונות ביחס לחקירה אינם נכונים ואינם תואמים בשום צורה ואופן את שעלה בה. ח״כ סלומינסקי שמח על ההזדמנות שניתנה לו לשים קץ לקמפיין השמועות ולמשפט השדה שמנסים  לערוך גורמים אינטרסנטים".