לאחר יותר משש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בלוד, הסתיימה בשעות הצהריים היום (שני) חקירתם של שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה. השניים חשודים במעילה של כספים שיועדו לעמותות שבניהולה ובראשותה של יפה דרעי, "מפעלות שמחה" ו"יהודיה יעלה", ובנוסף לכך בעבירות של  גניבה, דיווח כוזב, מרמה ועבירות מס. לאחר החקירה אמרו במשטרה כי לא מן הנמנע כי בתקופה הקרובה יזומנו לחקירה נוספת בעניינם.



בין השאר חשודות תרומות שנתנו לעמותות מידי המיליארדר מיכאל "מיכו" מירילשווילי ובנו יצחק מירילשווילי, משם על פי החשד עבר הכסף לידי בני הזוג דרעי באמצעות עובדים לכאורה ובצינורות עקיפים. זוהי חקירתם השנייה של בני הזוג, והחקירה הקודמת קרוב ל-12 שעות ועד לשעה 22.00 בלילה כשבמהלך החקירה עימתו אותם החוקרים, כל אחד בנפרד, עם חומר הראיות והמסמכים שנאספו עד כה במהלך החקירה.



שר הפנים דרעי מיהר היישר ממשרדי החקירות למשכן הכנסת שם קיים על פי המתוכנן ישיבת סיעה במהלכה שטח את הנושאים הקבועים על סדר היום.



דרעי ביקש ממקורביו שלא לצאת כנגד ארגוני החקירה והאכיפה, לשמור על איפוק ולהמתין בסבלנות עד לסיומה של החקירה. "הוא רגוע ובטוח בחפותו ובניקיון כפיו" אומר גורם המקורב לשר הפנים. "הוא ביקש מכולם שלא להתלהם ולא לדבר חלילה סרה על אף אחד מגורמי החקירה. הוא מאמין במערכת האכיפה שתעשה את עבודתה נאמנה ובסופו של יום יוכח כי לא עשה דבר שיש בו גוון של פלילי".



כספים שהועברו לעמותות ברשות יפה דרעי ומשם למשפחה





במשטרה וברשות המסים שוקדים על מיצוי החקירה וגם אתמול הציפו את שר הפנים ורעייתו בשאלות הנוגעות לכספים שהועברו לעמותות ברשות רעייתו ואשר על פי החשד חלקם לפחות עבר במישרין או בעקיפין לידיו. עוד נשאל דרעי על הפרויקטים הנדל"ניים אליהם נקשר שמו האחד בכרמיה שבירושלים והשני בית הנופש שרכש בישוב ספסופה.



כזכור, בשבוע שעבר עיכבה המשטרה מספר מעורבים, בהם חבר הנהלת עיריית ירושלים משה ליאון, ששמו נקשר לקרן ששילמה עמלות לדרעי מיד עם שחרורו מהכלא בעקבות הרשעתו בפרשה הקודמת ולפני שחזר לחייו הציבוריים. דרעי, כך עולה, תיווך בין הקרן לתורם אייל הון ובגין התיווך קיבל עמלות, כך לדברי ליאון ששוחרר ללא תנאים מגבילים כשעתיים לאחר שהגיע לחקירה.



עוד נחקרו בתם של בני הזוג דרעי, מנהלת לשכתו של השר, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל עו"ד אריאל משעל, עוזרו של שר הדתות, עו"ד ארז מלול, איש העסקים משה הבא לשעבר ראש אגף התקציבים באוצר וכאמור המיליארדרים ממשפחת מירילשווילי. עוד נחקרה קרובת משפחתה של דרעי, המועסקת כגננת ומנהלת מעון השייך לאחת העמותות בראשותה של דרעי, ואשר הייתה מורשת חתימה באותה עמותה. החוקרים הטיחו בה חשדות על כספים שהוצאו לטובת הלוואות ארוכות טווח לכאורה לעובדים וטענו כי מיד אחרי שהופקדו 10 שיקים בסכום של כולל של כ-80 אלף ש"ח הם הוצאו במזומן על ידי אותם עובדים ולהערכת החוקרים הועברו בעקיפין לבני משפחת דרעי.



מנהלת הגן הכחישה את החשדות האמורים ומיד לאחר מכן סירבה לשתף פעולה עם החוקרים שהחליטו לשלוח אותה למעצר בית. בנוסף נחקרות שתי פרשיות נדל"ן הקשורות לדרעי - האחת קשורה לפרויקט המגורים כרמיה שבירושלים, אותו מכר לאחיו בסכום הנמוך משוויו במשק וכן בית הנופש שרכש לכאורה בישוב ספסופה שבגליל.



על עסקאות אלו נחקר שר הפנים בגין חשד כבד לעבירות מיסוי חמורות. גם הפעם נחקרים בני הזוג דרעי בנפרד והחוקרים ימשיכו להציג בפניהם את עדויות הנחקרים ומהעורבים. במשטרה בטוחים כי מדובר בתיק גדוש בראיות ובמסמכים עובדתיים.