ח"כ אורן חזן (ליכוד) העביר היום (שלישי) דרישה לקיים דיון בוועדת הכנסת לגבי אופן בחירת המשתתפים במשלחת הכנסת למצעד ההזדהות עם ישראל שהתקיים בראשית השבוע בניו יורק, זאת לאחר שהתברר כי למשלחת צורפו תשעה עובדים וביניהם חשמלאי, אחות הכנסת ועוזר הפקה.



הכנסת שולחת מדי שנה משלחת המשתתפת במצעד ההזדהות עם ישראל המתקיים בניו יורק. הפעם יצאו במשלחת חברי הכנסת דוד ביטן, אלעזר שטרן וסתיו שפיר כשאיתם גם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ. אלא שהתברר שלנסיעה צורפו על חשבון הכנסת כצ’ופר תשעה עובדים, ביניהם שמואל צברי, האחראי על המאבטחים בכנסת, מירי יכין, ראשת אגף הטקסים, ערן סדייס, ראש המטה ויועץ התקשורת של היו"ר יולי אדלשטיין, ואדים ברוורמן, עוזר המנכ"ל, אלון דגן, עוזר הפקה באגף הטקסים והאירועים, עובד מהחשבות, חשמלאי ואחות במרפאת הכנסת.



במכתב ששלח היום חזן ליו"ר ועדת הכנסת יואב קיש הוא מבקש לקיים דיון דחוף ועקרוני בסוגיה של משלחות מטעם הכנסת לחו"ל. "לטעמי המצב השורר כיום בסוגיה זו ולפיו אין שום תקנות, קריטריונים להתנהלות ומנגנון פיקוח הוא מצב בלתי ראוי ובלתי נסבל. לא ייתכן שמשלחות מטעם הכנסת לחו"ל אשר ממונות מכספי משלם המיסים יתנהלו באופן שרירותי לחלוטין", כתב.



עוד הוסיף כי "חשוב לציין כי כבר לפני כשנה ביקשתי מספר פעמים בעל פה וכן בכתב מיו"ר ועדת הכנסת הקודם דוד ביטן כי יתקיים דיון בעניין. על פי תקנון הכנסת דיון שכזה אכן היה אמור להתקיים בתוך חצי שנה מיום הגשת הבקשה אך בפועל מעולם לא התקיים, מכאן שבקשתי לקיום דיון שכשזה מקבל משנה תוקף".



גורמים בכנסת אמרו כי "זה פשוט שערוריה. הכנסת שולחת לחו"ל על חשבון הציבור עובדים כצ’ופר לצד פונקציונרים".




"צירוף העובדים הוזיל עלויות"




מהכנסת נמסר בתגובה: "מצעד ההצדעה והתמיכה בישראל בניו יורק הוא אירוע שנתי מרכזי ומשמעותי ומדי שנה שולחת הכנסת משלחת להשתתף באירוע זה. מנכ"ל הכנסת התעקש השנה שבמשלחת ייטלו חלק גם עובדי כנסת מצטיינים שלעיתים נדירות זוכים לייצג את הכנסת, ולא רק חברי כנסת כבעבר. לשמחתנו, הדבר אף הוביל לעלויות מופחתות היות והעובדים, להבדיל מהח"כים הזכאים לטיסה במחלקת עסקים, טסים במחלקת תיירים מוזלת. אנו דוחים בתוקף כל ניסיון ליצור מצג שווא לפיו יש שראויים יותר ויש שראויים פחות לייצג את הכנסת ואת מדינת ישראל".



באשר לעלויות הנסיעה נמסר מהכנסת: "נוכל להשיב כשהעלות תהיה בידנו בעוד מספר ימים. בכל מקרה, נדגיש שעלות נסיעת עובד זולה משמעותית מזו של חבר כנסת והעלות לכן צפויה להיות נמוכה מזו של משלחות הכנסת בשנים קודמות”.