ארגון זכויות האדם הבינלאומי, אמנסטי אינטרנשיונל, פרסם הלילה (רביעי) קריאה למדינות העולם להחרים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות ביהודה ושומרון, תוך האשמתן בפגיעה בכלכלה הפלסטינית והפרת החוק הבינלאומי. את מועד ההודעה הסבירו בארגון כחלק מציון 50 שנים להשתלטות הצבאית של ישראל על שטחי יו"ש.



"במשך עשורים העולם הביט מן הצד בשעה שישראל הרסה בתי פלסטינים ובזזה את אדמותיהם ומשאביהן הטבעיים למטרות רווח. בשעה שצמיחת הכלכלה הפלסטינית נמנעת בשל 50 שנות מדיניות נצלנית, תעשייה בשווי מיליונים דולרים רבים משגשגת ומתבססת על הדיכוי השיטתי של האוכלוסייה הפלסטינית", אמר סאליל שאטי, מזכ"ל תנועת אמנסטי אינטרנשיונל. "לאחר 50 שנה, אין להסתפק רק בגינוי הרחבת ההתנחלויות על ידי ממשלת ישראל. הגיע הזמן שמדינות העולם יפעלו באופן משמעותי בזירה הבינלאומית כדי להפסיק את מימון ההתנחלויות שהן לכשעצמן הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ומהוות פשע מלחמה", הוסיף שאטי.



סימון מוצרים המיוצרים בהתנחלויות. צילום: רויטרס
סימון מוצרים המיוצרים בהתנחלויות. צילום: רויטרס





"ארגון בעל הטייה אנטי ישראלית"



בארגון תקפו את ישראל במילים קשות וטענו כי "ישראל הבהירה מעבר לכל ספק שבניית ההתנחלויות ותחזוקתן היא בעדיפות גבוהה יותר מבחינתה מאשר כבוד לחוק הבינלאומי. הגיע הזמן שהעולם יעביר מסר ברור שהוא לא יסבול יותר את הזלזול הבוטה של הרשויות בישראל כלפי החוק הבינלאומי",



ארגון אמנסטי מחזיק זה שנים רבות בגישה אנטי ישראלית ומתנגד באופן חריף לפעילות ההתנחלויות ולנוכחות הישראלית ביהודה ושומרון. בעבר התבטא בכיר לשעבר בשב"כ, ירון בלום, נגד הארגון וטען כי הוא לוקח את הצד הפלסטיני במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "מדובר ב'אמנסטי', ארגון מתנדבים בינלאומי, ויש להם גם סניף ישראלי", אמר בלום. "אמנסטי מוטים לצד הפלסטיני והערבי. מתייחסים לישראל כמו שמתייחסים למשטר בסודן או בסוריה. יושב ראש הארגון בישראל הוא ישי מנוחין, פעיל זכויות אדם ותיק, יו"ר הועד נגד עינויים ופעיל בתנועת 'יש גבול'. רוב הפעילים שלהם בארץ הם מהשמאל הקיצוני. לא תמצא שם פעילי מרכז ולא שבאמת נלחמים על דברים מוצדקים בצד הפלסטיני. הם מטים את הדו"ח שלהם. הלא גם ב'צוק איתן' הם שמו אותנו באותה רובריקה עם חמאס והדברים שהוא עשה בעזה. הם טענו שישראל ב-50 הימים של 'צוק איתן' הרסה את רצועת עזה באופן חסר תקדים ולא נפתחו חקירות פליליות נגד קציני צה"ל ואנשי ביטחון נוספים. בשולי הדו"ח בהם התייחסו לירי הרקטות המאסיבי נגד אוכלוסיה אזרחית בישראל" אמר בלום בראיון לגבי גזית ברדיו 103FM.