שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הלכה היום בעקבותיהם של דונלד, מלניה ואיוונקה טראמפ, וביקרה ברחבת הכותל המערבי, אך בניגוד אליהם היא לא שמה פתק בין אבני הכותל. ביקורה של היילי בכותל הוגדר ביקור פרטי ועל אף שמאז שמונתה על ידי הנשיא טראמפ היא התבלטה באמירות פרו-ישראליות, כולל על כך ש"הכותל הוא חלק מישראל", העדיפה להגיע לביקור ללא ליווי של גורם ישראלי רשמי.



את פניה קידמו רב הכותל שמואל רבינוביץ ואנשי הקרן למורשת הכותל, שנתנו לה הסברים על המקום הקדוש לעם היהודי. אחר כך חלפה היילי בין הנשים שהתפללו בעזרת הנשים והתרפקה לדקות ספורות על אבני הכותל. רב הכותל העניק לה ספר על מנהרות הכותל והיא חתמה בספר המבקרים: 'הלב שלי מלא, והחיים שלי ישתנו בעקבות הביקור. זאת הייתה ברכה לחוות מקום קדוש עם אנשים רוחניים מלאי אהבה, שאלוהים יברך את כל מי שבא לכאן'.



קודם לכן היא נפגשה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודו לה על עמדתה הנחרצת בעד ישראל ועל פועלה לתקן את העוול המתמשך שגורם הארגון הבינלאומי בהחלטותיו נגד ישראל.



"כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה מנהג באו"ם, משהו שהם רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זו בריונות - והאו"ם התנהג כך כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול", אמרה השגרירה לנתניהו. לדבריה, "אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה. אי אפשר לשבת שם ומכל המדינות לסמן דווקא את ישראל".



הנשיא ריבלין אמר להיילי כי "ישראל כבר לא לבד באו"ם והיא אינה עוד שק החבטות של הארגון. כשדיברתי באו"ם ביום הזיכרון לשואה, אמרתי שהאו"ם צריך ללמוד מלקחי העבר ולהתנגד לשנאה ולגזענות. אמרתי שצריכים להפסיק את האובססיה כלפי ישראל”. ריבלין המשיך ואמר, כי "מעמדה של ישראל באו"ם השתפר, אבל לצערי יש לנו דרך ארוכה לעבור. השגרירה היילי, כנציגת ארצות הברית - בעל הברית הגדול והחזק ביותר של ישראל - אנו מעריכים מאוד את תמיכתך בישראל, וכל מה שאת עושה כדי לעמוד על ערכי החופש והדמוקרטיה שאנו חולקים".



מחר תצא היילי לביקור בבית לחם, וכשתחזור תצא לסיור מוסק בשמי הארץ במהלכו תשמע סקירה ביטחונית משגריר ישראל באו"ם דני דנון וסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי. בהמשך תסייר בכרם שלום ותבקר במנהרה של החמאס שנחשפה על ידי צה"ל ותיפגש עם תושבי נחל עוז.



בהמשך היום תטוס במסוק לסיור בצפון, תסייר בגבול הלבנון ותקבל תדרוך מגורמי צבא וביטחון. כמו כן תיפגש עם כוחות יוניפי"ל ועם כוחות אונדו"ף המוצבים בגבול עם סוריה.