הניסיונות של נשיא ארצות הברית להביא לשלום בין ישראל לפלסטינים תופסים תאוצה: משלחת פלסטינית תגיע בהמשך הקיץ לוושינגטון על מנת  להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ ולדון עמו בחידוש תהליך השלום עם ישראל, כך אמר היום (ראשון) בכיר בפת"ח. "יש לנו מגעים רציפים עם ממשל טראמפ ומצפים שהמשלחת תגיע בית הלבן אחרי חופשת עיד אל פיטר, בסוף החודש", אמר עזאם אל אחמד, חבר בוועד המרכזי של פת"ח. 

לדברי אל אחמד, טראמפ ביקש מיו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, במהלך פגישתם לשגר את המשלחת על מנת להמשיך בשיחות על חידוש התהליך המדיני. הוא הוסיף שהרכב המשלחת טרם גובש סופית, אבל היא ככל הנראה תכלול אישים שליוו את אבו מאזן בביקור בבית הלבן לפני חודש. 

הפלסטינים מנסים להראות לטראמפ שהם לא הצד שמונע את השגת השלום. בשבת אמר מקור פלסטיני בכיר "כי ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) החליט להקפיא את כל הצעדים הבינלאומיים במוסדות הבינלאומיים נגד ישראל". הדיווח מגיע מעיתון "א-ריסאלה", הנחשב מקור אמין אך מקורב לחמאס. לפי המקור, "כל הצעדים שההנהגה של הרשות התכוונה לבצע נגד הכיבוש וממשלתו הקיצונית במוסדות הבינלאומיים, הוקפאו זמנית בהוראה ישירה של הנשיא עבאס".
 
המקור הוסיף, כי "מוסדות פלסטינים רשמיים היו אמורים לפעול בזירה הבינלאומית, כולל הגשת תיקים נגד ישראל במועצת הביטחון, ארגוני זכויות אדם ומוסדות אחרים כדי להביא לגינוי ישראל– אך כל זה הופסק כעת".
 
הגורם הפלסטיני הדגיש, כי החלטתו של אבו מאזן להקפיא את הצעדים הבינלאומיים נגד ישראל, באו בעקבות הבנות עם הנשיא דונלד טראמפ, שביקר בבית לחם ונועד עמו במשך 45 דקות. לדבריו, טראמפ דרש מאבו מאזן להקפיא את כל הצעדים כדי שהדבר לא ישפיע על קידום המו"מ בין הצדדים.
 
הבכיר אישר גם את הידיעה שפורסמה מוקדם יותר השבוע, כי אבו מאזן ויתר על הקפאה מלאה בהתנחלויות כדרישת קדם למשא ומתן. טראמפ מוביל בחודשים האחרונים מאמצים ליוזמה מדינית חדשה, ומפעיל לחץ על ישראל והפלסטינים לחזור למשא ומתן בפורמט חדש שיפתחו האמריקאים, שיהיו מעורבים  ישירות בשיחות.