ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) במהלך ישיבת ראשי הקואליציה כי בכוונתו לבחון את הצעת החוק של חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), המבקשת להגביל את הזכות לעתור לבג"ץ רק לנפגעים ישירים של עבירה ולא לאפשר לארגונים שאין להם קשר ישיר לנושא לעתור בשמם. 

מדובר בהצעת חוק שנועדה להגביל "מבול של עתירות" של ארגוני שמאל כמו שלום עכשיו ואחרים, שיעתרו בשמם של אזרחים פלסטינים נגד בנייה על אדמות שטענו כי הן בבעלותם, דבר שיוביל לעיכובים בבנייה בהתנחלויות במאחזים וגם להרס בתים.
"לפני כחודש ההצעה שלי עלתה בוועדת שרים לחקיקה, אולם אז הוחלט לסגור את הדיון", אמר ח"כ זוהר. היום הנושא עלה לדיון בפגישת ראשי הקואליציה ביוזמתו של יו"ר הקואליציה חכ דוד ביטן, שהוא חתום שני על יוזמת החקיקה. 

זוהר הוסיף, כי "נתניהו אמר כי הוא מתכוון לבחון את ההצעה ואני ממתין כעת להחלטתו כדי שאוכל להביא אותה לאישור ועדת שרים לחקיקה בתמיכת ראש הממשלה". עוד מסר כי מחר ייפגש עם ראש הממשלה וידון עמו בהצעת החוק.

שר התיירות יריב לוין אמר כי "הצעת החוק לצמצום זכות העתירה לבג״ץ היא צעד ראשון, נכון ומתבקש בדרך להשבת הסדר הדמוקרטי על כנו ולהסדרת פעילותו הראויה של בית המשפט העליון. זהו רק חלק קטן בשינוי הנרחב שיש לבצע במערכת המשפט, יחד עם שינוי שיטת מינוי השופטים".