במפלגת העבודה גובר המתח לקראת הפריימריז לראשות המפלגה ב־4 ביולי והמועמדים השונים מציגים סקרים המחמיאים לסיכוייהם לעבור לסיבוב השני. גם בתחום זה נמשך קרב ההכפשות בין ח"כ אראל מרגלית לבין השר לשעבר מטעם כולנו אבי גבאי.



כך, למשל, פרסם אתמול גבאי סקר שערך המכון של פרופ' קמיל פוקס בשבוע שעבר בקרב מתפקדי המפלגה, אשר קובע כי הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לנצח את הליכוד בבחירות הבאות. עוד קובע הסקר כי מתפקדי מפלגת העבודה סבורים כי גבאי הוא בעל היכולת הגבוהה ביותר להחזיר בוחרים שנטשו אותו לטובת מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד.



לשאלה למי יש סיכוי גבוה יותר לנצח את הליכוד 21% השיבו גבאי, 20% השיבו עמיר פרץ, 11% השיבו מרגלית, 8% השיבו יצחק הרצוג, 4% השיבו עמר בר לב ו־2% השיבו עמירם לוין. בשאלה למי יש יכולת גבוהה יותר להחזיר את הבוחרים שעברו ליש עתיד השיבו 23% גבאי, 21% פרץ, 14% מרגלית, 9% הרצוג, 6% בר לב ו־2% לוין. על פי הסקר, אם הבחירות לראשות מפלגת העבודה היו מתקיימות היום, 23% ממתפקדי המפלגה היו מצביעים לפרץ, 21% לגבאי, 14% למרגלית, 14% להרצוג, 8% לבר לב ו־2% ללוין.



"במפלגת העבודה כבר מבינים - בחירה בי היא בחירה בניצחון", טוען גבאי. "הסקר מוכיח את מה שאני שומע במפגשים ובשיחות עם אזרחים ברחבי הארץ מאז הצטרפתי למפלגה - אני המועמד היחיד שיכול להחזיר מצביעים שעזבו את המפלגה, להשאיר את התומכים הוותיקים ולהוסיף לה קולות חדשים". לדבריו, הוא לא ייגרר לשיח רדוד שפוגע במפלגה ובמועמד שיתייצב מול הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו.




"יש מי שבונה ויש מי שמחריב"






מאידך, במטהו של מרגלית, המנהל מלחמת חורמה נגד גבאי, שבו הוא רואה יריב שמתמודד על מאגר קולות זהה, פקפקו בתוצאות הסקר של גבאי והציגו סקר משלהם, שנערך על ידי מכון רפי סמית בקרב מתפקדי עבודה. לפי הסקר הזה, המועמד המתאים ביותר להתמודד באופן המוצלח ביותר מול נתניהו הוא מרגלית (26%) ואחריו, בסדר יורד, פרץ (23%), גבאי (17%), הרצוג (6%) ובר לב (5%).



בתוך כך, המשיך ח"כ מרגלית במתקפה חריפה על גבאי ובמהלך ראיון בגל"צ הוא שאל בשידור: "מדוע אבי גבאי מסתיר את העובדה שנחקר באזהרה וישב במעצר בית? האם גם לזה הוא יקרא גזענות?". לדבריו, "על גבאי לחשוף בפני חברי המפלגה מדוע נעצר, מדוע נחקר והכי חשוב - מדוע הוא מסתיר זאת מהציבור?".



במטהו של מרגלית הזכירו כי בעת כהונתו של גבאי כמנכ"ל בזק בינלאומי, הוא נחקר ב־2005 באזהרה במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב על פרשת חשדות לריגול מסחרי וגניבת מסמכים ממשרד פרסום באמצעות חוקרים פרטיים, שעל פי החשד שהועלה אז, הגיעו לחומר באמצעות סוס טרויאני שהושתל במשרד פרסום. יצוין כי גבאי טען בחקירתו כי לא היה לו מושג שהמידע שהתקבל בחברה הושג באמצעות האזנת סתר, וההליכים נגדו לא נמשכו.



במטהו של גבאי דחו אתמול בתוקף את טענותיו של ח"כ מרגלית וטענו כי מדובר בהמשך מסע ההכפשות שהוא מנהל נגדו. "יש מי שבונה ומחיה את מפלגת העבודה וצירף אליה 4,000 חברים חדשים, ויש מי שעסוק בהחרבה שיטתית שלה. בעניין החקירה: מדובר בעוד אחת מההשמצות הנלעגות והבזויות. העובדות הן שלפני 12 שנה גבאי השיב לשאלות במשך כ־40 דקות והעניין התפוגג מיד לאחר מכן", אמרו מקורביו של גבאי בתגובתם.