שרת התרבות מירי רגב נאמה היום (רביעי) במליאת הכנסת והגיבה לביקורות נגדה על אי רצונה שהמדינה תממן את ההצגה "אסירי הכיבוש" בפסטיבל עכו. רגב טענה כי ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי הוא זה שהחליט כי ההצגה לא תעלה. "ראש העיר פסל את ההצגה לאחר שראה את הפרומו שלה". במהלך הנאום נשמעו קריאות ביניים מכיוונם של הח"כים נחמן שי (העבודה) ועאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת). 



"הצטרפי לעינת ויצמן למוקטעה ונראה מי יספור אותך ברשות הפלסטינית וייתן לך להביע את עמדתך, נראה אותך עושה רבע ממה שאת עושה כאן בכנסת ישראל", תקפה רגב את ח"כ סלימאן.



על הטענות כי הפעילה על לנקרי לחצים אמרה: " לא החלפתי אתו מילה, זה שקר. במפלגת העבודה לא רגילים לזה שראש עיר חושב בעצמו ויש לו את השקפת העולם שלו", והוסיפה: "זו הייתה ועדת היגוי של ערבים ויהודים כאחד והם החליטו שכסף ציבורי לא ילך להאדרת מחבלים וילך לאיחוד בעיר ולא להסתה".



עאידה תומא סלימאן . צילום: הדס פרוש , פלאש 90


בנאומה פנתה לח"כ נחמן שי ותקפה אותו על העמדות אותן הוא מייצג. "יש לכם נטייה אובדנית בשמאל אתם תישארו באופוזיציה ואנחנו נמשיך למשול. לא ניתן למוסדות התרבות להאדיר טרוריסטים עם דם על הידיים", השרה המשיכה ואמרה: "איבדתם את הגבולות שיש בדמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא אנרכיה. אנחנו צריכים את החוק שלא יחתרו כנגד מדינת ישראל. שאני אממן את הסרט על אסירי הכיבוש? לא אממן שום הצגה שמדברת על הטרוריסטים".



רגב משמשת כממלאת מקום ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמריא היום לביקור ביוון, כך נקבע הבוקר לאחר שמזכירות הממשלה ערכה משאל טלפוני בין השרים על מנת לאשר את הצעד. נתניהו המריא לסלוניקי, יוון, למפגש ממשלות שלישי עם יוון (G2G) ולמפגש פסגה אזורי שלישי של מנהיגי ישראל-יוון-קפריסין.