"רמאים, גנבים, מושחתים, שקרנים". אלה הם רק חלק משלל כינוי התואר שהמטיר היום (רביעי) ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) על חברי הכנסת ש"ס, שהצביעו נגד הצעת חוק שלו להרחיק לצמיתות מהחיים הציבוריים שרים וח"כים שהורשעו בעבירות שוחד.



רוזנטל תקף את השר אריה דרעי משום שאמר השבוע כי "ברוך השם" הוא מקבל באהבה את החקירה. על כך אמר: "יש משהו שמעורר חלחלה כשדרעי אומר ברוך השם והשם מליט את פניו מבושה שאלה נבחרי הציבור שלנו". לאחר מכן קרא רוזנטל לעבר חברי הכנסת של ש"ס שישבו באולם המליאה: "מושחתים, גנבים, שקרנים, צבועים. למה אתם מתנגדים לחוק? כי תפסו את דרעי עוד פעם? אתם מושחתים שמגוננים על גנבים, על אנשים שלקחו שוחד. אין לכם בושה".



חברי ש"ס קטעו את דבריו בזעם, כשלעזרתם הצטרף גם ח"כ דוד אמסלם (ליכוד), הידוע בעימותים החריפים שלו עם ח"כ רוזנטל: "צבוע. אתה בנית בית לא חוקי. אתה גר בבית ללא רישיון".




ח"כ רוזנטל ענה: "למה אתה הראשון שכואב לו? אתה רמאי ונוכל. אין לך שום הוכחה ואתה יודע את זה". ואז המשיך ותקף את הח"כים מש"ס: "במדינה מתוקנת רוצח יכול להיות ראש ממשלה, נשיא יכול להיות אנס ושר פנים גנב? אתם רוצים לאפשר לקצב לחזור להיות נשיא, לאולמרט להיות ראש ממשלה והירשזון הגנב לחזור ולהיות שר אוצר. זה לא מקרי כי בקואליציה הזאת יש ראש ממשלה ומספר שרים וח"כים בחקירה".

בתום הדיון הסוער ניגשה המליאה להצבעה והצעת החוק של ח"כ רוזנטל, שהוגשה בקריאה טרומית, נפלה ברוב של 37 מתנגדים מול 27 תומכים.

בתוך כך תנועת אומ"ץ עתרה היום לבג"ץ בדרישה כי תופסק כהונת השר דרעי על רקע החקירה הפלילית המתנהלת בעניינו. התנועה דורשת כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, והשר לפיתוח הגליל ושר הפנים אריה דרעי יתייצבו לדיון דחוף ובו יסבירו מדוע לא יפעלו להעברתו מכהונה או הוצאתו לחופשה של דרעי, תוך שראש הממשלה יורה לשר להימנע מהפעלת סמכויותיו המיניסטריאליות. זאת, נוכח החקירה הפלילית המתנהלת נגד השר דרעי, שבגינה אף נחקר באזהרה.