גובר הלחץ בליכוד על ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא להעלאת קצבאות הנכים עד לרמה של שכר מינימום. הערב (ראשון) יתכנס מרכז הליכוד לדון בנושא. ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) תעלה היום בפני ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שלה להגדלת קצבאות הנכים מדמי קיום בסך כ-2400 ש"ח כיום לרמת של שכר מינימום בגובה של כ-5,000 ש"ח.  באוצר מתנגדים להעלאה ודורשים להמתין עד לפרסום המלצות ועדת שמחון בנושא. ככל הידוע הועדה תמליץ להעלות את קצבת הנכות בכ-500 ש"ח בלבד.


הפגנת הנכים. צילום: אבשלום שווני
הפגנת הנכים. צילום: אבשלום שווני


 
במכתב ששגרה אמש חה״כ בוקר לנתניהו היא קראה לו לתמוך בהצעת החוק שלה : ״כמפלגת שלטון, שחרטה על דגלה את הדאגה לאוכלוסיות החלשות, אנו מוכרחים לשים בראש מעיינינו את ציבור הנכים".

"מדינה חזקה נמדדת גם ביכולתה לדאוג לאוכלוסיותיה החלשות, אני מקבלת מדי יום מכתבים ושיחות טלפון קורעי לב מנכים שקורסים תחת הנטל הכלכלי. צריך לשים סוף למצב העגום הזה, בו הם חיים בחרפת רעב, בעוני ובדוחק״, כתבה. לדברי ח"כ בוקר כל שרי הליכוד תומכים בהצעת החוק שלה.
הערב יתכנס מרכז הליכוד ביוזמתו של יו"ר המרכז שר הרווחה חיים כץ כדי לדון בשורה של נושאים חברתיים ובראשם משבר קצבאות הנכים. השר כץ יצביע היום בועדת השרים לחקיקה בעד הצעת החוק של נאוה בוקר. הוא תומך בהשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום בשלוש פעימות.