ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו כי העבודות להקמת יישוב חדש למפוני עמונה באזור עמק שלה החלו היום: "היום החלו העבודות בשטח, כפי שהבטחתי, להקמת היישוב החדש למתיישבי עמונה. אחרי עשרות שנים, יש לי הזכות להיות רה״מ שבונה יישוב חדש ביו״ש". 



תושבי עמונה התייחסו הבוקר בזהירות להתחלת העבודות ומטעמם נמסר: "אנו מברכים על תחילתן של העבודות ומתפללים להתקדמותן ללא הפרעות וללא עצירות. הציבור כולו מצפה מראש הממשלה שלא לאפשר לשום גורם עוין, בין גורמי שמאל ובין גורמי משפט או פקידות, לעצור את העבודות. אסור לתת להצלחה הזו - הקמת ישוב חדש ביו"ש - להפוך לכישלון ולפארסה". 

עוד מסרו כי: "הציבור כבר שבע אכזבות. האחריות היא על כתפי הממשלה והעומד בראשה. תושבי עמונה חיים ללא בית כבר חמישה חודשים, והעבודות שהחלו היום הן פתח תקוה לעתיד. ישוב שנהרס חייב לקום מחדש, והבטחות צריך לקיים". 

"קיימתי את ההבטחה". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
"קיימתי את ההבטחה". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
 
לפני כחודש אישר הקבינט המדיני ביטחוני פה אחד הקמת ישוב חדש למפוני עמונה, באזור עמק שילה. לאחר מכן התקיים גם משאל טלפוני ליתר שרי הממשלה, לאישור ההחלטה. בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את הקבינט כי אושרו לשיווק 2000 יחידות דיור - מתוך כ 5700 יחידות דיור עליהן הודיעה ישראל כבר לפני חודשיים.  2000 יחידות אלה לא אושרו לשיווק עד כה בשל בעיות טכניות.
עוד עודכן הקבינט כי המדינה הכריזה על כ-900 דונם כאדמות מדינה באזור עדי עד, גבעת הראה ועלי, זאת בהתאם לצרכים שעלו כתוצאה מסוגיות משפטיות. לצד זאת, הקבינט סיכם גם על מגבלות משמעותיות בבנייה בעקבות בקשותיו של נשיא