שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, הציג את הדוח הרבעוני בנוגע ליישום החלטה 2334 מול מועצת הביטחון וביקר את ישראל באופן חריף. "מדיניות המשך הבנייה בשטחים סותרת את החלטה 2334", אמר מלדנוב והוסיף כי "הפעילות בנוגע לבנייה בהתנחלויות שתועדה בחודשים האחרונים חותרת תחת הסיכויים להקים מדינה פלסטינית עצמאית כחלק מפתרון שתי המדינות ומהווה התעלמות מופגנת מהחלטת מועצת הביטחון".



בנוסף לכך התייחס מלדנוב למצב בעזה ואמר כי המצב בה יכול להביא את המציאות באזור לסף פיצוץ. "שני מיליון הפלסטינים בעזה לא יכולים להמשיך להיות בני ערובה של הפיצול הפוליטי ונאלצים להתמודד עם סגר חונק, עם פיצול פנימי ועברו שלוש מלחמות הרסניות". שגרירת ארצות הברית באו"ם הגיבה וטענה כי על מועצת הביטחון להטיל את האחריות למצב בעזה. "כל טיפת מאמץ שאנחנו צריכים לעשות צריך להיות מופנה נגד החמאס", אמרה היילי והוסיפה כי החמאס הוא "ארגון מסוכן שלא מתחשב בפלסטינים או בישראלים, ומעוניינים להרוס כל דבר שעומד מולם".



בנוסף לכך ביקר מלדנוב את שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני, בהמשך הפרובוקציות, הסתה ושיח מלבה, ואת הפלסטינים באי גינוי הטרור.



ניקולאי מלאדנוב
ניקולאי מלאדנוב



הליגה הערבית: "הצטרפות ישראל למועצת הביטחון - פגיעה באמינותה"

מוקדם יותר, הביעה הליגה הערבית התנגדות לצירוף ישראל למועצת הביטחון, פעולה ששמועות עליה החלו עם היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית והבטחתו לשינוי הטון כלפי ישראל במוסדות האו"ם. "ישראל מפרה את אמנת האו"ם ואת החוק הבינלאומי באופן קבוע, ולכן אין לה הדרישות המינימליות להיות חברה במועצת הביטחון", גוף שלדבריו הוא "ביטוי נפלא לסדר הבינלאומי", אמר מזכיר הליגה הערבית אחמד אבו אל רייט.



עוד אמר המזכ"ל, ש"ישראל לא יכולה לקטוף את פירות השלום לפני שיש שלום". הוא הוסיף כי מושב במועצת הביטחון ייתן דחיפה למחנה הקיצוני בישראל ולמתנחלים בה", והוסיף כי "אם נרמול הסטטוס הבינלאומי של ישראל הוא כ"כ פשוט וללא תמורה, מה יגרום לה להיכנס למו"מ רציני על מנת לסיים את הסכסוך", תהה הבכיר הערבי. "זה מפליא שישראל מעזה להגיש את מועמדותה למועצת הביטחון, שהיא לא מחמיצה הזדמנות לפגוע באמינותה".