סערה פרצה היום (רביעי) במליאת הכנסת, בעקבות הצעתה של חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא צמצום אספקת החשמל לרצועת עזה. אחריה עלה שר התיירות יריב לוין (הליכוד) ומתח ביקורת דווקא על שופטי בית המשפט העליון שאפשרו לזועבי להתמודד לכנסת. 



"אני לא רוצה שתראו את עזה כמו תפאורה של סרט", אמרה זועבי. תראו את בני האדם, הסבל והמציאות הנוראית בעזה. אל תקשיבו לח"כים הערבים. תקשיבו לדוח של האו"ם שאומר שעזה ב-2020 היא מקום שאי אפשר לחיות בו. יהיה קשה לחיות בו. היא לא תהיה מקום לבני אדם. זו עזה 2020. זו לא רק הגדר שחונקת את עזה. זו גם הגדר המוסרית סביב השכל של החברה הישראלית וגם הגדר הפסיכולוגית סביב התודעה של חברי הכנסת ושל דעת הקהל בישראל. זה חונק את עזה". 


"השליטה מבפנים התחלפה בשליטה מרושעת מבחוץ"

לטענת חברת הכנסת, ישראל מונעת את שיקום עזה בגלל שישראל רוצה עזה הרוסה. "היא מגבילה יבוא של חומרי בניין ומוצרים הדרושים לתיקון התשתיות. 17% מכמות המשאיות שנכנסה ב-2007 לפני המצור נכנסות לרצועה, רק מחצית מהן מובילות חומרי בניה", אמרה והוסיפה כי "מבחינה חוקית, כאשר ישראל שלטה ברצועה מתוכה, היא היתה אמורה על פי הדין הבינלאומי לפתח את עזה. זו היתה אחריותה וזה לא סוד שישראל הזניחה ואף הרסה את התשתיות שם. אבל גם אחרי ההתנתקות ישראל עדיין אחראית לפי הדין הבינ"ל למצב בעזה. השליטה מבפנים התחלפה בשליטה יותר מרושעת מבחוץ, עם עונש קולקטיבי שקוראים לו מצור".

זועבי המשיכה לתקוף את המדיניות הישראלית: "מי שמטיל מצור על עזה הוא טרוריסט. הכיבוש הוא הטרור האמיתי. מי שהרג 500 תינוקות וילדים בעזה זה הצבא הישראלי. אתם הורגים ואתם הורסים. אתם כובשים לפי הדין הבינ"ל. על הפלסטינים מוטל להיאבק נגד נגד המצור והכיבוש. זאת החובה המוסרית היחידה של עם מדוכא".

זועבי אמרה לחברי הכנסת כי ישראל מנתקת את החשמל לבתי החולים, לחולי סרטן ולפגים. "אתם מפסיקים חשמל ואומרים ש-95%ֵ מהמים מזוהמים. 900 אלף קוב הולכים לים התיכון כל יום. מזהמים את המים בגלל הפסקת החשמל. מפסיקים את העבודות של בתיה חולים. אין שום פתרון צבאי לכיבוש, למצור. יש רק פתרון אחד: פתרון מדיני. סיום הכיבוש והמצור. אתם מדכאים ואתם כובשים".

אחריה עלה השר יריב לוין על מנת להשיב בשם הממשלה להצעה ומתח ביקורת על שופטי בית המשפט העליון שאפשרו לח"כ זועבי להתמודד לכנסת: "אני מבקש 'להודות' לשופטי בג״ץ: נאור, חיות, מלצר, דנציגר, הנדל, פוגלמן, עמית וזילברטל על שאפשרו את השערורייה הזאת שחברת הכנסת הזאת יושבת כאן". 

לאחר מכן פנה לזועבי ואמר לה: "בפרק הראשון בקוראן כתוב 'עולה המאמין לאללה ומבקש ממנו - הנחה אותנו בדרך הישר, לא בדרך החוטאים שכעסו של אללה עליהם'".

"השנאה של ח"כ זועבי מעבירה אותה על דעתה"

״ח״כ זועבי תאמרי לי, תמיכה בטרור ובמי שיורה טילים על ילדים ומדכא את בני עמו זו דרך הישר? זה מה שאלוהים מנחה אותנו? כך חינכו אותך? זו הדרך?", תקף השר. "השנאה שלך למדינת ישראל - המדינה שבזכותה יש לך חשמל בבית וביטחון ללכת ברחוב, שבזכותה יש לך דרכון דיפלומטי שאת מסתובבת איתו ברחבי העולם. השנאה הזאת מעבירה אותך על דעתך, כך שנהיית עיוורת למצוקה גם של אזרחי ישראל, אבל גם של אלו שנאנקים תחת שלטון טרור. שלטון טרור שמנצל את הילדים ואת מוסדות החינוך, שלטון טרור שמביא הרס וחורבן, שלטון שלא מעניין אותו לפתור את המצוקות, אלא לוקח את כל הכסף שמקבל ומשקיע אותו במנהרות טרור. כמה צביעות יש לך? אתם רוצים שישראל תשלוט בעזה או לא רוצים?".

"הגיע הזמן שאנשים מסוגה של זועבי לא ישבו בכנסת ישראל", הוסיף שר התיירות. "אם הייתה לך טיפת הגינות ויושרה, ח"כ זועבי, היית מוותרת על האזרחות הישראלית שאת לא ראויה לה, ושאני מקווה שיבוא יום ויהיה בישראל בית משפט כזה שלא רק יאסור עליך לרוץ אלא גם יאפשר לשלול לך את האזרחות".