שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, קרא הערב (רביעי) למלך ערב הסעודית, סלמאן עבד אל עזיז, להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקר בארצו ובמדינות המפרץ כדי לקדם את השלום במזרח התיכון. כ"ץ דיבר במושב בנושא ההזדמנות האזורית במזרח התיכון בכנס הרצליה. 



לדברי השר כ"ץ, "ישראל צריכה להציע לסעודיה ולמדינות המפרץ שותפות ביטחונית מודיעינית לבלימת איראן וגרורותיה, בתמורה לנורמליזציה מדורגת באוויר, ביבשה ובים. ציר ביטחוני אזורי בתמורה לשלום כלכלי אזורי. אני קורא למדינות המפרץ לכונן שלום כלכלי ונורמליזציה מדורגת עם מדינת ישראל, וכן לקדם במסגרת זו יוזמות אזוריות, דוגמת 'יוזמת המסילות לשלום (כלכלי) אזורי' ויוזמת האי המלאכותי עם נמל מול חופי עזה, שגם יביאו לשיפור דרמטי בחיים הכלכליים ובמציאות היומיומית של הפלסטינים ברצועה ובאיו״ש. אין ביטחון אזורי בלי ישראל, כשישראל חזקה אתם חזקים וכשאנחנו ביחד חזקים איראן חלשה". 



השר כ״ץ הדגיש בנאומו כי אפשר לקדם צעדי נורמליזציה מדורגים במקביל למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים בין ישראל והפלסטינים, והוסיף שצעדי נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב גם יגבירו את אמון הציבור הישראלי בתהליך של שלום מולם.



עוד אמר השר, כי "ארה"ב חייבת להפגין נחישות במניעת התבססות קבע צבאית של איראן בסוריה ופתיחת מסדרון יבשתי בין טהרן, דמשק ובירות. המדיניות שונתה, אבל המציאות המאיימת נותרה ואיראן ממשיכה להתקדם להשגת מטרותיה באזור. ירי הטילים ע"י איראן למרחב דיר א-זור היה בהקשר זה גם מסר מאיים למדינות המפרץ".