הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-4 ביולי. ההערכות הן כי איש מהמועמדים לא ינצח בסיבוב הראשון והקרב הוא בעצם מי יעלה לסיבוב השני אבל יו"ר העבודה יצחק הרצוג המשוכנע בניצחונו כבר מתכונן ליום שאחרי והוא מקים צוות שיכין פריימריז לראשות גוש דמוקרטי מרכזי לאומי שיבחר מתוכו מועמד לראשות הממשלה במטרה לנצח את ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-21.

למעריב אונליין נודע כי הרצוג פנה היום לשר לשעבר עו"ד משה שחל, לח"כ פרופסור מנואל טרכטנברג ולאלוף במיל ד"ר יום טוב סמיה על מנת שיובילו במשותף, בהסכמה ובעבודת צוות את המהלך הזה במפלגת העבודה.
הרצוג הודיע לשלושה כי "חברי הצוות יקבלו את כל הגיבוי, הסמכויות והאמצעים ולא יהיו כפופים לאיש אלא לחוק, לכל דין ולחוקת המפלגה ומוסדותיה, אשר במידת הצורך תותאם כדי להוציא לפועל, בהיוועצות עם הגורמים ובעלי התפקיד הרלוונטיים במפלגה, את הפריימריז הפתוחים. הצוות גם יבוא בדברים עם כל המנהיגים שיצטרפו לגוש וירצו להתמודד בפריימריז האלה. הצעתם תובא כהצעה ראשית לאישור הוועידה בתמיכתי המלאה".

הרצוג אמר היום כי "הפריימריז האלה גורליים יותר ממה שנדמה. תוצאת הבחירות תכריע במידה רבה את יכולתה של מפלגת העבודה לכונן גוש פוליטי ציוני ומתון להחלפת נתניהו. חלק מהמועמדים עוסקים כל העת בפגיעה בלתי נסבלת במפלגה ובחברים מרכזיים לדרך. אני מציע לחברי המפלגה: תנו בי אמון. איש מלבדי לא הביא הישג אלקטורלי כה משמעותי בשנים האחרונות.  אני הוא זה שהקים גוש פוליטי, שמהווה בסיס ליצירת גוש גדול להחלפת השלטון".

יום טוב סמיה, משה שחל ומנואל טרכטנברג. צילומים: פלאש 90, אסף קליגר
יום טוב סמיה, משה שחל ומנואל טרכטנברג. צילומים: פלאש 90, אסף קליגר
"שבועיים לאחר שאבחר אכנס את ועידת המפלגה, שתאשר איחוד מיידי עם התנועה ותקבע את הדרך והאופן לעריכת פריימריז פתוחים למועמד גוש מרכזי, דמוקרטי, לאומי לראש הממשלה בבחירות הבאות, כדי להביא קץ לעידן נתניהו והליכוד”, הוסיף יו"ר האופוזיציה.
"המהלך הזה", אומר הרצוג, "יחייב את כל מי שמעוניין להוות אלטרנטיבה לוותר על האגו האישי ולהירתם למהלך לאומי משמעותי. מי מראשי המפלגות שיימנע מלקחת חלק במהלך כזה, יישא בתוצאות הפוליטיות מצד בוחריו. בלי גוש גדול, כשכולנו מגבים מנהיג אחד, ביבי והליכוד ינצחו שוב בבחירות הבאות".
לדבריו, "רק פתיחת השורות ויצירת גוש אחד גדול, שמאות אלפים מתוכו יבחרו בפריימריז פתוחים את מועמדו לראשות הממשלה הבא, רק גוש כזה יחולל את השינוי ויחדש את התקווה. אני יודע לעשות חיבורים כאלה. עשיתי זאת בעבר והוכחתי שיש לי את הכישרון הזה במעשים ולא בדיבורים”. 
"אף אחד מהמתמודדים האחרים בפריימריז האלה לא ישיג בקלפי תוצאה טובה מזו שהשגתי לראשונה מזה 20 שנה - 24 מנדטים. אך כדי לנצח את ביבי והליכוד צריך הרבה יותר ואת זה משיגים רק עם גוש דמוקרטי אחד גדול.
"הבוקר פניתי לשר וח"כ לשעבר עו"ד משה שחל, לח״כ פרופ' מנואל טרכטנברג ולאלוף (מיל') ד"ר יום-טוב סמיה על מנת שיובילו במשותף, בהסכמה ובעבודת צוות את המהלך הזה במפלגת העבודה”,אמר הרצוג.