לאחר שבת מתוחה, בה זלגו מספר פצמ"רים לשטח ישראל, וצה"ל הגיב בתקיפה, נדמה שאף אחד מהצדדים לא מעוניין כעת בהסלמה, כך עולה מדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח הישיבה השבועית, שעסקה במספר נושאים פרט לתקיפה. נתניהו הזהיר מהניסיון האיראני לחמש את חיזבאללה בסוריה ובלבנון, ולאחר מכן התייחס גם למשבר הדסה, אשר עלה שוב לכותרות בשבועות האחרונים. 



"אני מבקש להתייחס בכמה מלים למשבר בהדסה", אמר נתניהו, והוסיף: "הוא נמשך זמן רב מדי. נעשו ניסיונות, גם על ידי, באמצעות שר הבריאות שפועל בעניין הזה ללא לאות, וגם על ידי אחרים - נשיא המדינה ואחרים, להגיע לפתרון המשבר. הניסיונות הללו לא צלחו. הוגשה עתירה לבג"ץ שיתכנס ביום רביעי וכולם מחכים לדיון.



"אני מבקש מהצדדים לעשות מאמץ אחרון והמאמץ הזה הוא פשוט – להחזיר את המצב לקדמותו ואז לתת תקופה של חצי שנה או אפילו שנה, לבחון את הדברים. להחזיר את המצב לקדמותו כדי שהילדים העייפים, המסכנים והחולים הללו לא ימשיכו לסבול. אם הדבר הזה לא ייפתר בהצעה הפשוטה הזו ומאחר שהילדים החולים נמצאים במאהל בגן סאקר. פניתי לבית המשפט בבקשה להקדים את הדיון למחר, אין טעם לחכות עוד יומיים ולגרום לסבל מיותר לילדים". 



בתוך כך, הגישה היום (ראשון) המדינה את תשובתה לבג"ץ בכל הקשור למשבר בהדסה: "דומה כי כל שנותר הוא להתגבר על משבר האמון שנוצר, באופן שיאפשר למצוא את שביל הזהב לפתרון, בין היתר באמצעות שובם של הרופאים המתפטרים לעבודתם במחלקה בהדסה, או פתרון תעסוקתי הולם אחר עליו יסכימו הצדדים".


"איראן מנסה להתבסס צבאית בסוריה ולצייד את חיזבאללה"

נתניהו, שהתייחס לעוד נושאים, התייחס למצב בסוריה ואמר: "צה"ל תקף אמש מטרות של צבא סוריה. זו הייתה תגובה תקיפה לירי של פצצות מרגמה לשטחנו. המדיניות שלנו ברורה – איננו מקבלים טפטוף מכל סוג שהוא – לא מרגמות, לא רקטות, לא זליגת ירי - מכל זוג שהוא, בכל חזית שהיא. אנחנו מגיבים בעוצמה על כל פגיעה בשטחנו או באזרחינו. מעבר לכך, אנחנו רואים בחומרה את הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה והניסיונות לצייד את חיזבאללה בנשק מתקדם דרך סוריה ובלבנון".



נתניהו גם התייחס להידוק היחסים עם הודו: "בשבוע הבא יגיע לישראל ראש ממשלת הודו, ידידי, נרנדה מודי. זהו ביקור היסטורי בישראל. ב-70 שנות קיומה של המדינה לא ביקר בה אף פעם ראש ממשלה של הודו וזה עוד ביטוי לעוצמתה הצבאית, הכלכלית והמדינית של מדינת ישראל. צעד מאוד משמעותי לחיזוק היחסים בין המדינות. הודו היא מדינת ענק של מיליארד ורבע בני אדם, אחת הכלכלות הגדולות וכמובן הצומחות בעולם והקשרים בין ישראל לבין הודו נמצאים בעלייה מתמדת".



"הממשלה תאשר היום החלטות שיעמיקו את הקשרים הללו. החל בהרחבת הייצוא, העמקת שיתוף הפעולה בתחומי המים והחקלאות. אנחנו נקים קרן משותפת לחדשנות ומו"פ ואנחנו גם נגדיל את התיירות מהודו לישראל, יש שם פוטנציאל גדול מאוד. כל זה הוא ביטוי נוסף למעמדה הבינלאומי של ישראל שהולך ומתחזק בשנים האחרונות ככל שאנחנו מחזקים את מדינת ישראל. בהזדמנות הזו אני מבקש לברך את כל אזרחינו המוסלמים ואת המוסלמים באשר הם בחג עיד אל-פטר שמח: 'כל עאם ואנתם בח'יר'.