בעוד חמישה ימים ייכנס לבית הסוהר חבר הכנסת לשעבר, באסל גטאס, אשר הורשע בעזרה למחבל אשר מרצה את עונשו בכלא, וניסה להעביר לו מכשירים סלולריים גטאס, אשר מחזיק באמתחתו תואר של דוקטור, ואיש עסקים מצליח, סיים בסופו של דבר את הקריירה הפוליטית שלו כשהוא בכלא. בראיון שנתן לחיים אתגר בתוכנית "אנשים" בערוץ 2, סיפק גטאס הצצה ראשונה אל דרך הפעולה שלו וגם המשיך בדרכו והודיע כי הוא לא מתכוון להתנצל. בסופו של דבר, פוצץ הראיון לאחר שגטאס זעם ואמר "אין לי מה לדבר עם מישהו שקורא לי מחבל". 



גטאס חי בכפר ראמה בגליל ביחד עם אשתו, שטוענת כי "הוא עדיין גיבור". סוהילה, בתו היחידה, היא עורכת דין שגרה בירושלים. אשתו, שהשתתפה בראיון אמרה: "הוא לא גנב ואנס כמו פוליטיקאים היום, הוא גיבור בעיני - היה ועדיין". גטאס המשיך והתייחס גם לבן דודתו, עזמי בשארה, ואמר: "אני בדעה שישראל תפרה תיק פלילי לעזמי בשארה. הוא לא הודה, ובשבילי הוא לוחם חירות, פרלמנטר יוצא מהכלל שעשה עבודה נהדרת. מה זה משנה מה זוכרים ממנו?"



על המחבל, שרצח את החייל ואליד דקה, שנושא עונש מאסר של 31 שנה בגין חטיפה ורצח חייל צה"ל משה תמם ב-1984 אמר כי מדובר ב"איש של שלום אינטלקטואל, ברור שהוא לא השתתף ברצח. גם נלסון מנלה הואשם ברצח ואנשים כמו וליד שוחררו כבר ב-95." על כך שעלה להר הבית בניגוד להוראת ראש הממשלה, הוסיף: "מה פתאום ראש ממשלה מחליט לחבר כנסת לאיפה ללכתץ עליתי להר הבית בשביל לא לקבל תכתיבים מראש ממשלה גזעני. אני גם גאה על כך שהלכנו להיפגש עם משפחות המחבלים. אנחנו בעד זכויות של עם, שמתנגד לכיבוש 



לאחר מכן סיפר על התהליך ואמר: "פגשתי את אסעד, הוא העביר אליי מעטפות. ידעתי מה יש בפנים, היה ברור לנו. יש אחת שרואים דרכה ויש שלוש שלא שמתי בתוך החגורה של המכנסיים. המגנומטר צפצף, הסוהר אומר לי 'זו החגורה, זה בסדר'. זה אמבוש. כל מדינה אחרת בעולם הייתה אומרת לחבר כנסת כדי להגן ולמנוע את המצב. פגשתי את וליד, דיברנו על פוליטיקה, ואמרתי לו שיש לי את הדברים עליי. ההרגשה שלי הייתה שזה הצליח ואז הוא יצא ולא חזר".



ראית שהמדינה לא התייחסה לזה כאל עבירה קטנה אלא עבירה שמעודדת טרור


"ההסכם אומר על סעיף 25 בנסיבות שעלולות להוביל לטרור. הם לא עסקו בטרור הוא לא חמאס. זה הסעיף הכי קל בחוק הטרור. בחקירה הראשונה אני הכחשתי את הדברים כי הייתי נתון בהתקפה רבתי של רשויות החוק ושל התקשורת. היועץ המשפטי שלי אמר לי לנהוג בטקטיקה מסוימת. אסירים פלסטינים לא יכולים לדבר אפילו עם אמא שלהם בטלפון. יש חוקים שצריך שצריך לדרוס. אלו חוקים גזעניים ואני נושא את המחיר. 



גטאס ממש לא מתחרט וממשיך לתקוף את הרשויות הישראליות: "אני אומר לך שבחשיבה היסטורית המעשה שלי ייחשב כראוי ובעל משקל. החלטתי להתראיין על מנת להביא נקודת מבט אחרת. יש אסירים פלסטינים שנמקים בכלא וסובלים ואתם צריכים להכיר בזה, למרות שאתם רואים בהם טרוריסטים ומחבלים. אני מייצג בכנסת את הציבור שבחר בי, אבל אני גם רואה לנכון לייצג את תושבי עזה. השופט ביקש ממני להתנצל ואני סירבתי".