חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) התראיין הבוקר (רביעי) לתוכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM והתייחס למחאת הנכים אמש. "הנכים כועסים על הפרשה של אלף השקלים. אנחנו דיברנו במקור על קצבה של חמשת אלפים שקלים ואני ניסיתי להגיע לפשרה. ישנה תיאוריה הטוענת שככל שאתה גורם יותר סבל הנך שולט יותר. נדמה לי שזו אחת הבעיות של ראש הממשלה".



"לו הצעת ראש הממשלה הייתה מוצעת לפני שלושה חודשים הייתי מקבל אותה עם עקרון ההצמדה. הצעת החוק שלי הייתה בת משפט אחד 'קצבת הנכות תעלה ותוצמד לגובה שכר המינימום'. אני חושב שרוב הנכים ישמחו מאד מהפשרה שהגענו אליה. אני בעד עקרון ההצמדה כי אני לא רוצה שהנכים ייאבקו על קצבת הנכות, אני רוצה שהנושא יוסדר, ברגע ששכר המינימום יעלה הקצבה תעלה. מבחינת מה שרציתי נחלתי כישלון, מבחינת מה שהשגתי זו הצלחה מסחררת", הוסיף.



מפגינים מציתים בובה, אתמול במחאת הנכים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מפגינים מציתים בובה, אתמול במחאת הנכים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





"נכים שעובדים ומשתכרים לא מקבלים היום קצבה, בהסכמה שלנו ביקשנו לרווח את הנושא. אני מעריך כי דוד ביטן הוא איש רציני ואני סוגר איתו עניינים, בשבילי שום דבר לא נגמר עד שהוא נגמר", הבטיח.



עשרות נכים הפגינו אתמול מול בית רה"מ בירושלים, בעקבות מתווה העלאת הקצבה שסוכם. במהלך ההפגנה שניים מהמפגינים הוציאו חומר דליק, אותו נראה שהתכוונו לשפוך על גופם. כשהבחינו בכך השוטרים, חילצו מידיהם את החומר הדליק. אחד מהמפגינים אף שפך את החומר על גופו, בשלב זה השוטרים לקחו מידיו את החומר הדליק וסייעו למפגין לסור לצד במטרה לבחון באם זקוק לטיפול רפואי.



בהמשך, המפגינים הציתו בובה על כיסא גלגלים. חלק מהמפגינים גירשו מהמקום את הח"כים אילן גילאון (מרצ) וקארין אלהרר (יש עתיד) מהאופוזיציה, ראשי שדולת הכנסת לאנשים עם מוגבלויות, והאשימו אותם: "אתם משת"פים של הממשלה. נתתם יד לח"כ ביטן שהונה את כולנו ושיקר לנו". זאת כשהם מתייחסים לניסיון של כל סיעות הכנסת להציג מתווה משותף לפתרון המשבר שרה"מ דחה לבסוף את עיקרו - העלאת קצבת הנכות לכל רבע מיליון זכאיה. הח"כים נאלצו לעזוב את המקום.



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן