הפוליטיקאי הפלסטיני סאיב עריקאת, שייעץ ליו"ר הרשות לשעבר יאסר עראפת, עורר כעס היום (חמישי) בקרב גורמים ישראלים, לאחר שטען במהלך אירוע בנושא "50 שנים לכיבוש הישראלי", שהתקיים באו"ם כי ״כדי להביס את דאעש צריך לסיים את הכיבוש". כמו כן, הוא הוסיף כי "החמאס והחזית העממית אינם ארגוני טרור״. שגריר ישראל בארגון, דני דנון, הגיב: "שקרים הזויים והסתה מפי מי שמשלם לטרוריסטים כדי שירצחו ישראלים חפים מפשע"



מלבד הצהרות אלו, עריקאת אף האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקידום אפרטהייד: ״לצערנו אין לנו פרטנר בממשלת ישראל היום. נתניהו מנסה להחליף את פתרון שתי המדינות במדינה אחת ולייצר שתי מערכות נפרדות - כלומר, אפרטהייד", אמר עריקאת.



השגריר דנון מציג את תמונה הדס מלכא ז"ל. "ההנהגה הפלסטינית מסרבת להפסיק תמיכתה בטרור"
השגריר דנון מציג את תמונה הדס מלכא ז"ל. "ההנהגה הפלסטינית מסרבת להפסיק תמיכתה בטרור"



בתגובה, שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, אמר: ״אין גבול לאבסורד. הניסיונות האובססיביים להשמיץ את ישראל לא ישנו את העובדות - ההנהגה הפלסטינית מסרבת להפסיק את התמיכה בטרור״.



בנוסף, דנון הציג באו״ם את תמונתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל, שנרצחה בפיגוע בשער שכם, וטען כי בכנס האנטי-ישראלי, שארגנה ועידת האו"ם לזכויות הפלסטינים, ישתתפו נציגי ארגונים המסייעים לחמאס ולארגון החזית העממית שנטלו אחריות על הפיגוע בו נרצחה מלכא. עריקאת, שנשאל על הנושא במהלך הכנס, השיב, כאמור, כי "החמאס והחזית העממית אינם ארגוני טרור".