יומיים לפני הבחירות לראשות העבודה המתח במפלגה בשיאו. אמש השתתפו חמשת המועמדים המובילים בעימות בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, והתחייבו: נתמודד עד הסוף ולא נצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. 

הבחירות יתקיימו מחרתיים. אם איש מהמועמדים לא יזכה בסיבוב הראשון ב־40% מהקולות, בתוך עשרה ימים ייערך סיבוב שני שאליו יעלו שני הראשונים.
לשאלה אם יצטרף לממשלה בראשות נתניהו אמר היו"ר יצחק הרצוג: "בכנסת הזאת לא תהיה ממשלת אחדות. בכל מקרה לא אשב בממשלת נתניהו. אם נתניהו ילך למהלך מדיני גדול, הוא יקבל תמיכה מבחוץ. הייתה לו הזדמנות והוא החמיץ אותה. לא אשב איתו גם בכנסת הבאה".

המועמד אבי גבאי השיב אף הוא בנחרצות: "חד־משמעית לא. העמדות של נתניהו כל כך שונות משלנו. הוא לא רוצה לעשות שלום וראייתו הכלכלית היא 'אם הצלחת בחיים - יופי, אם לא - בעיה שלך'. זו לא הגישה שלנו". 
עמיר פרץ הזכיר כי ההיסטוריה שלו עם נתניהו רצופה עימותים קשים: "החלטתי שאני איתו לא הולך כי אני מכיר אותו יותר מכולם". גם עמר בר־לב ואראל מרגלית התחייבו שלא ישבו עם נתניהו בממשלה.
מרגלית מתח ביקורת על הרצוג ואמר שהמו"מ שניהל עם נתניהו על הצטרפות לממשלה פגע במפלגה. "אני אומר בצורה ברורה - נתניהו הוא כמו פישמן של הפוליטיקה, הוא פשט את הרגל כל כך הרבה פעמים. אסור לשבת איתו כי זה לא רק מה הוא אומר, זה מי הוא". 
בר־לב אמר: "אני מאוד מקווה שבוז'י לא ייכנס לממשלת נתניהו. בעיני בוז'י זגזגן, ולצערי איבדנו את האמון של הציבור".
בעימות הכריז פרץ כי ינצח כבר בסיבוב הראשון ומיד למחרת יגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת. "נתניהו איבד את השליטה ואת כל האיזונים והבלמים באין ספור משברים", אמר. "הכניעה במתווה הכותל וחוק הגיור הן רק הדוגמאות״.
לעומתו הזהיר הרצוג כי אם לא ייבחר, קיימת סכנה שהמפלגה והמחנה הציוני יתפרקו משום שרק הוא מתכוון ויכול לבנות גוש ציוני גדול, מרכזי ומתון.
פרץ הציג עצמו כאיש מפלגת שמאל, ואמר: "כאשר אתה מנסה לקשט עמדות, איש לא מאמין לך, לא משמאל ולא מימין. אני איש שמאל בביטחון, בשלום, בדמוקרטיה, בכבוד האדם ובהכרה בזכויות האחר".
בר־לב הגדיר עצמו בעימות כ"איש שמאל לאומני", ואילו מרגלית אמר: "אני ירושלמי ואני שמאלני. אני גולני ואני שמאלני".
על פי סקרים מוקדמים שנערכו בחודשים האחרונים, נראה כי איש מהמועמדים לא יזכה ברוב הדרוש של 40% כדי לנצח בסיבוב הראשון.השאלה המסקרנת היא מי הם השניים שיצליחו לעבור לסיבוב השני.
על פי הסקרים, פרץ מוביל במרוץ. בין שאר המועמדים המובילים מתנהל מרוץ די צמוד. הדרמה הגדולה תהיה אם הרצוג, המכהן גם כיו"ר האופוזיציה, לא יצליח לעבור לסיבוב השני. בסביבתו של פרץ אמרו כי אם הוא ינצח בפריימריז, הוא ידרוש להחליף את הרצוג בתפקיד יו"ר האופוזיציה, שהוא אחד מחמשת סמלי השלטון במדינה.
אמש הודיע צוות ההיגוי של הזרם המרכזי – החוג הגדול ביותר במפלגת העבודה - כי החליט ברובו המכריע לתמוך במועמדותו של יצחק הרצוג לראשות המפלגה. כך הודיע יו"ר הזרם המרכזי, פרופ' מיכאל בר־זהר, לאחר משאל טלפוני בין החברים.
בתוך כך נודע כי גורם פוליטי בכנסת הזמין חוות דעת משפטית כדי לדעת מה יקרה אם לראשות העבודה ייבחר יו"ר שאינו חבר כנסת, דוגמת אבי גבאי. במקרה כזה, יו"ר המפלגה לא יוכל להיבחר לתפקיד יו"ר האופוזיציה והרצוג ימשיך בתפקיד, אלא אם כן יוותר עליו מרצונו.