אחרי חודשים של חקירה, מסתמן כי בפרשה 1000 בחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו (פרשת המתנות) התיק קרוב לסיכומים. על פי הערכה, בתיק האמור התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לעבירות של ניגוד עניינים במסגרת קבלת טובות הנאה ועבירות מס. במסגרת איסוף הראיות ולאחר שבחנו את התיק, הצליחו הפרקליטים המלווים - ליאת בן ארי ויונתן תדמור - לאתר אינטרסים של נותני המתנות, ובכך בעצם לשלול ולהפריך טענות של ראש הממשלה על לקבלת מתנות בין ידידים קרובים כביכול.



נושא עבירות השוחד עדיין נמצא בחקירה מאומצת של צוות החקירה בראשותו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תנ"צ כורש בר נור.


במקביל, גם בפרשה 2000 (שיחות נתניהו־מוזס) נרשמה בימים האחרונים התקדמות משמעותית, גם בעקבות עדים שזומנו בשבועיים האחרונים למשרדי יאח"ה בלוד. בין העדים הבולטים: שלדון אדלסון ורעייתו מרים, שהעידו בפרשה 2000. אדלסון הביע כעס רב וטען כי לא מינה איש, גם לא את נתניהו, לעסוק במכירת "ישראל היום". בנוסף, העידה בפרשה גם השרה ויו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק.



כזכור, ערוץ 2 חשף ביום רביעי החלטה של המשטרה לבצע חיקור דין של ג'יימס פאקר כבר בימים הקרובים, אולם מועד סופי כפי הידוע טרם נקבע ובינתיים ממשיכים במשטרה להעמיק בחקירה וליידע בפרטים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.