ועידת מרצ, שהתכנסה אמש (ראשון) בתל אביב, דחתה את הצעתה של יושבת ראש המפלגה חברת הכנסת זהבה גלאון לקיים פריימריז פתוחים לראשות המפלגה. בעד הצעתה של גלאון הצביעו 43.5% מתוך 664 המצביעים אך היא נדחתה משום שלא קבלה את הרוב היחסי של 60% לצורך אישור. מסיבה זאת, נדחו גם שאר ההצעות שהועלו בוועידה לשינויים באופן בחירת הרשימה לכנסת. בין ההצעות היתה גם הצעתו של יושב ראש הסיעה, חבר הכנסת אילן גילאון, שביקש לשריין בכל חמישייה מקום אחד למועמד חדש שלא כיהן עד כה בכנסת.



במהלך ההצבעה, קבוצת צעירים חברי מפלגה הפגינה נגד גלאון, במחאה על כך שבית הדין של המפלגה דחה הצעה של חבר המפלגה אבי דבוש להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה לחודש אוקטובר הקרוב. המהלך התפרש כניסיון להדיח את גלאון מתפקידה. בסביבתה של יושבת ראש מרצ נמסר כי היא תמשיך בניסיונותיה לקדם את הנושא באמצעות הועידה החדשה שתבחר בחודש אוקטובר.



מקורבה של גלאון, חבר הכנסת עיסאווי פריג', עתר בשבוע שעבר לבית הדין של התנועה בדרישה להסיר מסדר היום של הועידה את ההצעה להקדמת הפריימריז. עתירתו התקבלה, ולפיכך הפריימריז לראשות המפלגה יתקיימו כמתוכנן, רק שלושה חודשים לפני מועד הבחירות לכנסת ה-21.



כזכור, גלאון ניהלה בחודשים האחרונים קמפיין בקרב חברי מרצ בניסיון לשכנע אותם לקיים פריימריז פתוחים לראשות המפלגה. בוועידה הקודמת, שהתקיימה בחודש מרץ, נדחתה הצעה עקרונית לקיום פריימריז פתוחים שהעלתה גלאון.