לאחר שבכנסת ציינו בשורה של דיונים וטקסים חגיגיים יובל למלחמת ששת הימים ולמפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון, מקיימת היום (שני) הרשימה המשותפת כנס גדול באולם ירושלים במשכן הכנסת נגד "הכיבוש" תחת הכותרת "חוקי הסיפוח: מזחילה לריצה". ח"כ יוסף ג'בארין, מיוזמי הכינוס, אמר כי


"ישתתפו בו פעילי הרשימה המשותפת ופעילים פוליטיים נגד הכיבוש מהחברה הערבית ומהמגזר היהודי. ישתתפו גם נציגי ארגוני זכויות אדם, ונציגי נציגויות זרות בארץ, שגרירויות וארגונים בינלאומיים. אנחנו נציג בכנס את החקיקה שקיבלה הכנסת ומביאה למעשה לסיפוח ההתנחלויות, כמו גם הצעות החקיקה הנדונות בכנסת בימים אלה”.

 ״לאחר 50 שנה, אנחנו מאמינים בנחיצותה של תנועת שלום יהודית-ערבית רחבה, הנאבקת על סיום הכיבוש וסיום מפעל ההתנחלויות הקולוניאליות בשטחים. הממשלה מהלכת אימים על הציבור כל אימת שעולה הדרישה להקמת מדינה פלסטינית ולפתרון צודק של בעיית הפליטים, אך המשך הסכסוך והמשך הכיבוש הם המקור לסכנות ולייאוש, הוסיף ח”כ ג'בארין. לדבריו,  "אין ולא יהיה כיבוש נאור. אין כיבוש מתמשך ללא התנגדות מתמשכת. התנגדות לכיבוש היא זכות לגיטימית של כל עם נכבש״.

בהודעה שפרסמה הרשימה המשותפת לקראת הכינוס נאמר כי המשפט הבינלאומי מגדיר את השטחים שישראל כבשה בשנת 1967 כשטח כבוש שיש להחיל עליו את דיני המשפט הבינלאומי, אשר אוסרים במפורש על סיפוח שטחים אלה למדינה הכובשת ואוסרים גם העברה של אוכלוסייה של המדינה הכובשת לשטח הכבוש.
מכאן, לדבריהם, שחוקי הסיפוח למיניהם וההתנחלויות שבונה ישראל בשטחים הכבושים הם הפרה של המשפט הבינלאומי. לדבריהם למרות זאת הכנסת ממשיכה לחוקק חוקי סיפוח באין מפריע והחלת החוק הישראלי בתחומים רבים קיבלה תאוצה בכנסת הנוכחית, "עם רוח גבית של קואליציה ימנית קיצונית עד כדי כך שהסיפוח דה יורה ודה פקטו עברו מזחילה לריצה".
כזכור רק לאחרונה פסל יו"ר הכנסת אדלשטיין אירוע לציון 50 שנה לכיבוש שביקשה ח"כ אעידה תומא סלימאן לקיים באולם שפרינצק בכנסת, סמוך ליום ירושלים. "הצטערתי על יוזמה מתריסה זו שיש בה פילוג ומתח מיותרים בין חלקי העם, במיוחד בתקופה רגישה ומיוחדת זו בלוח השנה הישראלי שטיבה בוודאי ידוע לך היטב", כתב היו"ר לחברת הכנסת.
בעקבות הסערה שהתחוללה התערב היועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינון בפרשה וקבע כי ניתן לקיים את הכינוס מאחר ולדבריו הייתה אי הבנה משום שבכנסת סברו שמדובר ב"אירוע" בעוד שח"כ סלימאן ביקשה לקיים "מפגש".
מהרשימה המשותפת נמסר כי הכנס היום אינו בא במקום הכנס שח"כ סלימאן מבקשת לקיים.