עידן חדש במפלגת העבודה: עמיר פרץ ואבי גבאי עלו הערב (שלישי) לסיבוב השני בבחירות לראשות המפלגה שנערכו היום יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, הודח. פרץ זכה ב-32.7% שהם 10141 קולות, גבאי קיבל 27.08% שהם 8395 קולות. הרצוג קיבל 16.7%, קצת יותר מחצי אחוז יותר מאראל מרגלית שקיבל 16.1%. עמר בר לב קיבל 6.9% אבנר בן זקן 0.18% ואילו הוד קרובי רק 0.03% שהם 8 קולות בלבד.  
בפעם הראשונה בהיסטוריה, עלו שני מועמדים ממוצא מזרחי לסיבוב השני במפלגת העבודה. הסיבוב השני של הבחירות ייערך ביום שני בשבוע הבא, וכעת יתפנו המועדים שנותרו במרוץ לנסות להשיג את תמיכתם של המועמדים שהפסידו. 

בקרב המפסידים נרשמה אכזבה גדולה. היו"ר היוצא, יצחק הרצוג, שלח טרם ההכרזה הודעה לתומכיו, בה כתב: "חברות וחברים, אני מודה לכם מאוד מאוד על הכל. אני מוכן לאפשרות שלא אעלה לסיבוב השני אבל נישאר מחנה מלוכד וחזק"

הודעתו של הרצוג לתומכיו
הודעתו של הרצוג לתומכיו

חבר הכנסת עמר בר לב כתב בטוויטר. "אני רוצה להודות לכל המתנדבים והתומכים שהיו לצידי לאורך כל הדרך. אני גאה במסע שערכנו. כדי לחזור לשלטון, מפלגת העבודה חייבת לדבר אמת ואעמוד לצידו של כל מועמד שיאמץ דרך זו".

בסביבתו של אראל מרגלית הביעו במהלך יום החבירות אופטימיות בנוגע לתוצאות, והעריכו שהוא יעלה לסיבוב השני מול פרץ. בסופו של דבר, נרשמת אכזבה גדולה במחנהו של מרגלית. "אני מודה למצביעים ולפעילים המדהימים על התמיכה, נגד כל הסיכויים אחרי שהתחלנו אחרונים במרוץ", אמר מרגלית בתגובה להפסד. "נמשיך לפעול למען מדינת ישראל. מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי על ההישג ומאחל בהצלחה למי שייבחר. נמשיך לעבוד יחד למען החלפת הממשלה הרעה הזו ולמען מדינת ישראל".