ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (שלישי) את התקשורת בוועידת מקור ראשון לכלכלה, כשאמר כי "זה נכון שבדמוקרטיה מקובל לבקר את השלטון, אך כשאני פותח את כלי התקשורת בבוקר הכל כמעט שחור, תעשיית הדכדוך פועלת בלי הפסקה". בנוסף, התייחס לביקורות ביחס כלפי המדיניות הכלכלית של ממשלתו: ""היהודים אף פעם לא מרוצים. אנחנו לא נחזור לכלכלת מפא"י".



"בשנים הללו אנו משקיעים השקעה כבירה, אנו עושים את זה גם על רקע הכלכלה העצומה שפוקדת את המזרח התיכון", אמר נתניהו בפתח דבריו, והוסיף: "האם זה מקרי שסביבנו קורסות מדינות, בעוד ישראל פורחת ומשגשגת? זה לא מקרי ששכללנו את היכולת המדיניות שלנו. צוללות, טנקים, מטוסים ויכולת תת קרקעית מלמטה עד למעלה".



נתניהו בוועידה. צילום: אבישג שאר ישוב
נתניהו בוועידה. צילום: אבישג שאר ישוב



"יש לנו קשרים טובים עם רוסיה, סין, יפן והודו. הערב יגיע אלינו ראש ממשלת הודו לביקור היסטורי, זהו הביקור הראשון של מעצמה. מאז קום המדינה לא ביקר כאן אף פעם ראש ממשלת הודו, ויחד נצעיד את שיתוף הפעולה ישראל-הודו לשיאים חדשים" 



הוא הוסיף כי "אנו צריכים להבטיח שהכלכלה שלנו פתוחה ודינמית ומתגמלת יזמות, בלי זה לא תוכל להיות יוזמה כלכלית. פתחנו את הכלכלה, הורדנו את האבטלה לשפל היסטורי ואנו יוצרים ערוץ דו סטרי בין שווקי העולם. בד בבד, אנו לוקחים את הכסף מאותה צמיחה, ומשקיעים בתשתיות בארץ כדי להפוך אותם לתשתיות שלא רואים באירופה".                        



עם זאת, לדבריו, "יש לנו עוד אתגרים כלכליים. אנו נמשיך בהגברת התחרות במשק, בהגברת היצע הדיור. אני מבין שאנחנו מדינה הולכת וגודלת, וזה מה שיוצר את האתגר, אבל אני מאמין שהגדלת ההיצע תוריד את מחירי הדיור. צריך להוריד את הרגולציה".


לפיד: "אין הדתה במערכת החינוך"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאם גם הוא בוועידה. לדבריו, "במרחב הפוליטי היום יש רק שני שחקנים מרכזיים - ראש הממשלה ביבי ואני עם יש עתיד. פוליטיקה זה נדנדה, וזה משחק ארוך. מי שלא מאמין בזה שאפשר להכניס לכאן פוליטיקה חדשה לא יכול להיות חלק מהמשחק". עם זאת, הוא ביקר את נתניהו במרומז כשטען כי " יש מקומות שבהם המשאבים לא מוקצים בצורה שווה. מי שמתיימר להנהיג צריך להיות שוויוני".

לפיד הוסיף כי "אין הדתה במערכת החינוך", זאת על רקע הביקורת הרבה שהושמעה בנושא לאחרונה, ואף טען כי "אם נגיע למצב שכל מה שאנחנו מבקשים לגבי הביטחון שלנו נקבל - ירושלים, ביטול זכות השיבה וכו' - אז יהיה פינוי של יישובים, אך לא יהיה פינוי חד צדדי".