יצחק הרצוג שהודח הערב (שלישי) מראשות מפלגת העבודה כתב בהודעה לחברי מפלגתו: "ערב טוב. חברות וחבריי מפלגת העבודה אמרו את דברם. אני מכבד את הכרעתם. אני מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי שעלו לסיבוב השני ומאחל לשניהם בהצלחה. בימים הקרובים אתייעץ עם חברותיי וחבריי במחנה הגדול שיש לי במפלגת העבודה לגבי תמיכתי בסיבוב השני. אני מודה לכל החברות והחברים שיצאו יחד איתי למסע המדהים הזה".



הוא הוסיף: "אני מצטער מאוד על התוצאה. אני מצטער על כך ברמה האישית, הפוליטית והרעיונית. זכיתי לצעוד במחיצת חברות וחברים יוצאים מן הכלל. אני אוהב אתכם מעומק הלב. לא אשכח את מה שעשיתם למעני. תודה לכל מי שהצביע בעבורי, יהודים, ערבים ודרוזים, בני העיר ובני הכפר, המושב והקיבוץ, למטה המדהים שלי, למטה הבחירות המדהים שלי, לחבריי הסיעה שתמכו בי ומעל לכולם למיכל שותפתי ובני המשפחה שלי".



כזכור, מוקדם יותר היום עמיר פרץ ואבי גבאי עלו לסיבוב השני בבחירות לראשות המפלגה שנערכו היום. פרץ זכה ב-32.7% שהם 10141 קולות, גבאי קיבל 27.08% שהם 8395 קולות. הרצוג קיבל 16.7%, קצת יותר מחצי אחוז יותר מאראל מרגלית שקיבל 16.1%. עמר בר לב קיבל 6.9% אבנר בן זקן 0.18% ואילו הוד קרובי רק 0.03% שהם 8 קולות בלבד.



בפעם הראשונה בהיסטוריה, עלו שני מועמדים ממוצא מזרחי לסיבוב השני במפלגת העבודה. הסיבוב השני של הבחירות ייערך ביום שני בשבוע הבא, וכעת יתפנו המועדים שנותרו במרוץ לנסות להשיג את תמיכתם של המועמדים שהפסידו.