"אנחנו לא מפלגת תל אביב", כך אמר הלילה (רביעי) השר לשעבר אבי גבאי בנאום בו הודה לתומכיו אחרי היוודע תוצאות הבחירות שהעלו אותו ואת חבר הכנסת עמיר פרץ לסיבוב השני בפריימריז במפלגת העבודה, בעוד פרץ הבטיח לתומכיו כי אחרי שיינצח בסיבוב השני יפנה את כל מאמציו להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הסקרים שקדמו לבחירות ניבאו את התוצאה, אך המועמדים הזוכים התרגשו בכל זאת בעת שהודו לתומכיהם.



נאום הניצחון של אבי גבאי

"תודה גדולה לחברי וחברות מפלגת העבודה שקיבלו אותי באופן הכי מחבק ואוהב שניתן", אמר גבאי בנאום בגני התערוכה בתל אביב. "נפגשתי ושוחחתי עם אלפי חברי מפלגה וראיתי שלרבים קשה עם כך שאני חדש במפלגה. הוכחתם שאתם מתמקדים בעיקר ויודעים לקבל אדם חדש ובכך הוכחתם שזו מפלגה פתוחה שהיום באמת ובתמים קוראת לקהלים חדשים להצטרף אליה. הוכחנו שאנחנו לא מועדון סגור, שאנחנו לא מפלגת תל אביב", הוסיף גבאי. לאחר מכן הודה גבאי ליו"ר המפלגה היוצא, יצחק הרצוג, אותו הגדיר כידידו מזה 20 שנים, ולתומכיו וברך את פרץ על ההישג.



פרץ הודה לתומכיו גם הוא ואמר כי הוא "גאה בעשרות אלפי החברות והחברים שלקחו חלק בחגיגת הדמוקרטיה של מפלגת העבודה. אני מודה על האמון בדרכי ועל התמיכה הגדולה שקיבלתי לאורך כל הדרך ואשר הביאה אותי למקום הראשון בבחירות.



אני מבקש להודות לחברי יצחק הרצוג על ארבע שנות שירות כיו"ר המפלגה ועל ההישג הגדול בבחירות האחרונות לכנסת. אני מבקש להביע את הערכתי לכל המועמדים על מסע בחירות ענייני, שסייע להציג לציבור מפלגה דמוקרטית, חיה ותוססת". בסיום הודעתו אמר פרץ כי הוא


"משוכנע כי אנצח בסיבוב השני, שבסיומו אפתח במערכה להחלפת שלטון נתניהו".



הרצוג: "מכבד את ההכרעה, מצר עליה ברמה האישית והפוליטית





יושב הראש הקודם, יצחק הרצוג, הודה בהפסדו וברך את גבאי ופרץ. בהודעה שהעביר לחברי מפלגת העבודה כתב הרצוג הוא מכבד את הכרעת חברי המפלגה. "חברות וחבריי מפלגת העבודה אמרו את דברם. אני מכבד את הכרעתם. אני מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי שעלו לסיבוב השני ומאחל לשניהם בהצלחה. בימים הקרובים אתייעץ עם חברותיי וחבריי במחנה הגדול שיש לי במפלגת העבודה לגבי תמיכתי בסיבוב השני. אני מודה לכל החברות והחברים שיצאו יחד איתי למסע המדהים הזה".



הרצוג המשיך והוסיף: "אני מצטער מאוד על התוצאה. אני מצטער על כך ברמה האישית, הפוליטית והרעיונית. זכיתי לצעוד במחיצת חברות וחברים יוצאים מן הכלל. אני אוהב אתכם מעומק הלב. לא אשכח את מה שעשיתם למעני. תודה לכל מי שהצביע בעבורי, יהודים, ערבים ודרוזים, בני העיר ובני הכפר, המושב והקיבוץ, למטה המדהים שלי, למטה הבחירות המדהים שלי, לחבריי הסיעה שתמכו בי ומעל לכולם למיכל שותפתי ובני המשפחה שלי".



יצחק הרצוג בדרכו למטה מפלגת העבודה עם פרסום התוצאות. צילום: אבשלום ששוני
יצחק הרצוג בדרכו למטה מפלגת העבודה עם פרסום התוצאות. צילום: אבשלום ששוני



גם ח"כ אראל מרגלית, שהגיע למקום הרביעי הודה לתומכיו ואמר כי הוא "מודה למצביעים ולפעילים המדהימים על התמיכה, נגד כל הסיכויים אחרי שהתחלנו אחרונים במירוץ. נמשיך לפעול למען מדינת ישראל. מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי על ההישג ומאחל בהצלחה למי שייבחר. נמשיך לעבוד יחד למען החלפת הממשלה הרעה הזו ולמען מדינת ישראל״.



יושבת ראש התנועה, השותפה של מפלגת העבודה למחנה הציוני אמרה כי "מפלגת העבודה קיבלה הערב החלטה דמוקרטית ותחליט מי יעמוד בראשה.  מצטערת בשביל הרצוג. ביחד יצרנו את המחנה הציוני והבאנו תקווה והישג גדול בבחירות. עבדנו בשיתוף פעולה מלא לטובת מדינת ישראל ומעריכה את התנהלותו בשותפות. אני מאמינה שהדרך להחליף את הממשלה כעת היא להרחיב את המחנה על ידי יצירת גוש פוליטי מנצח למען כלל אזרחי מדינת ישראל".



גם זהבה גלאון, יושבת ראש מרצ בירכה את המתמודדים והודתה להרצוג. "ברכות לאמיר פרץ ולאבי גבאי על ההעפלה לסיבוב השני בבחירות ליו״ר מפלגת העבודה", אמרה גלאון. "מי שיהיה זה שיבחר בסיבוב הבא לא יוכל להקים גוש מרכז-שמאל בלי מרצ חזקה, ואין מרצ חזקה אם לא נפתח את השורות לפריימריז פתוחים, ומילה טובה גם לבוז׳י הרצוג, שאמנם הפסיד היום, אבל אי אפשר לקחת ממנו את ההישגים שרשם מיום הבחירות ועד היום" סיימה הח"כית.



יו"ר מטה הארגון במטה פרץ, ח"כ איציק שמולי אמר כי הוא "שמח על התוצאות ומודה לאלפי החברים על התמיכה הגדולה. מכאן אנחנו יוצאים להסתערות אדירה על השטח בציפייה גדולה לנצח בסיבוב השני.  אני מבקש להודות באופן אישי ליו"ר היוצא יצחק הרצוג שהוביל את המפלגה להישג מדהים בבחירות האחרונות וטובת המדינה והמפלגה תמיד לנגד עיניו לפני כל דבר אחר".



לראשונה בתולדות המפלגה - שני מועמדים ממוצא מזרחי



כזכור, מוקדם יותר היום עמיר פרץ ואבי גבאי עלו לסיבוב השני בבחירות לראשות המפלגה שנערכו היום. פרץ זכה ב-32.7% שהם 10141 קולות, גבאי קיבל 27.08% שהם 8395 קולות. הרצוג קיבל 16.7%, קצת יותר מחצי אחוז יותר מאראל מרגלית שקיבל 16.1%. עמר בר לב קיבל 6.9% אבנר בן זקן 0.18% ואילו הוד קרובי רק 0.03% שהם 8 קולות בלבד.



בפעם הראשונה בתולדותיה של מפלגת העבודה, עלו שני מועמדים ממוצא מזרחי לסיבוב השני במפלגת העבודה. הסיבוב השני של הבחירות ייערך ביום שני בשבוע הבא, וכעת יתפנו המועדים שנותרו במרוץ לנסות להשיג את תמיכתם של המועמדים שהפסידו. 


חגגו הישג. תומכות של אבי גבאי, צילום: אבשלום ששוני
חגגו הישג. תומכות של אבי גבאי, צילום: אבשלום ששוני