המועמד לראשות מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, כינס הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים בבית מפלגת העבודה בתל אביב, יום אחרי שזכה ב32% מקולות המתפקדים ועלה לסיבוב השני עם השר לשעבר אבי גבאי. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיע והביע בצורה רשמית תמיכה בפרץ. ח"כ איציק שמולי הצטרף גם למסיבת העיתונאים.



ניסנקורן אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "אני נמצא כאן כדי להביע תמיכה בלתי מסויגת בפרץ. עמיר מייצג את מה שהעבודה זקוקה לה - מנהיג ערכי, שפעל רבות לצמצום פערים, למען הגמלאים, למען כבוד האדם ולמען הדרך המדינית השפויה. עמיר מייצג מנהיגות. הדרך של עמיר מאחדת את העם, אני מאמין ביכולתו להביא ציבורים נוספים ולאחד את המפלגה".




פרץ וניסנקורן במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני
פרץ וניסנקורן במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני



ח"כ נחמן שי התייחס לתחושה במחנה אבי גבאי לכך שמתנהלים מגעים עם מועמדים אחרים ויצירת גוש מול פרץ: "אני מציע להם להמתין בסבלנות. עמיר פרץ שועל ותיק". חברי כנסת נוספים שהגיעו להביע תמיכה פומבית בפרץ הם רוויטל סוויד, איתן ברושי, נחמן שי וחיליק בר.




"נתניהו צריך להיות מודאג"


פרץ אמר בדבריו: "עבורי ההסתדרות היא ספינת הדגל לשינויים חברתיים, נייצר מחנה משותף. כראש הממשלה אדחוף להעלאה משמעותית של שכר המינימום ל-65% מהשכר הממוצע במשק, פיצוי על שחיקת הפנסיות לגמלאים והעברת חוק הוצאת חברות כוח האדם מחוץ לחוק. המחנה שלנו הביא אתמול תוצאות בלתי רגילות. נתניהו צריך להיות מודאג. יום אחרי שאבחר נגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת".

עוד אמר פרץ כי הוא "מעריך שבמאי 2018 יתקיימו הבחירות לכנסת". "נביא למהפך במדינת ישראל. אני מתכוון לשמירת המחנה הציוני ויצירת מחנה מאוחד להחלפת השלטון במדינת ישראל ביחד עם ציפי לבני שתהיה חלק ממנו. אין היתכנות לגוש מרכז-שמאל ברשימה אחת עם לפיד, איתם אפשר ליצור גוש חוסם", הוסיף.