מחפש תמיכה לקראת הרגע הגדול שלו: "יצחק הרצוג נבחר והביא 24 מנדטים ואין חובה להחליף אותו. להיפך, ההוגנות והענייניות מחייבים שימשיך בתפקיד יו"ר האופוזיציה, ואשמח אם יסכים לכך", כך אמר הבוקר (חמישי) אבי גבאי, שעלה השבוע לסיבוב השני בפריימריז בעבודה, ויתמודד ביום שני הקרוב מול עמיר פרץ על הנהגת התנועה. הדברים של גבאי נאמרים על רקע הציפייה בעבודה שהיו"ר המכהן הרצוג יפסיק "לשבת על הגדר" ויודיע על תמיכה באחד מהמועמדים, עם כי במפלגה מעריכים כי הרצוג יחליט בסופו של דבר לא להכריז על תמיכה באיש מהמועמדים.  בנוסף, אבי גבאי למעשה לא יוכל לכהן כיור" האופוזיציה גם אם ינצח ביום שני, כיוון שהוא לא ח"כ מכהן. 



גבאי הוסיף והתייחס לנושא ואמר: "בנוסף, תפקיד יו״ר האופוזיציה הוא לא מטבע לסחור בו".  אתמול הגיע גבאי לביתו של חבר הכנסת שהתמודד מולו, אראל מרגלית, בירושלים כדי לנסות ולגייס את תמיכתו בסיבוב השני. מוקדם יותר נפגש גם עם הרצוג בניסיון לשכנע אותו לתמוך בו. 
"מתחילת הדרך הבטחתי לציבור ענייניות והוגנות. אני לא עושה דילים של השיטות הישנות שהביאו את העבודה לאופוזיציה", אמר היום גבאי. "אני עושה פוליטיקה שונה וקורא לכולם להצטרף אליי. אצלי, ההבטחה היחידה היא להצטרף להחלפת הממשלה בראשות נתניהו. לשם כך, מיד לאחר הפריימריס נחזק את העבודה האופוזיציונית בכנסת אבל לצידה נפתח בקמפיין להבאת קהלים חדשים למפלגה. נהיה בכל מקום שבו ניתן לשכנע ופחות אצל המשוכנעים".

כולם מחפשים את תמיכתו. הרצוג. צילום: חגי פריד
כולם מחפשים את תמיכתו. הרצוג. צילום: חגי פריד


אתמול שוחח גבאי עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM ונשאל האם הוא מעכל את העובדה שתוך חצי שנה כבש את המקום השני במפלגה. 

"כן, אני מעכל את העובדה. כמובן, ידעתי שזה יקרה. ראיתי את זה מגיע. עבדנו קשה ואני שמח שזה קרה. אנחנו מתאפסים. אחרי ההודעה לתקשורת כינסתי את כל הפעילים ואמרתי להם: 'רבותי אנחנו מתחילים מאפס'.

עוד אמר השר לשעבר, כי כבר כשהצטרף למפלגת העבודה "ידעתי שאני רוצה להגיע לעמדת השפעה במפלגה. דיברתי מהרגע הראשון על איך מחזירים את מפלגת העבודה לעמדת שלטון, איך מחזירים אותה להיות מפלגה מנצחת". 

גם בוז'י הרצוג היה בין המברכים?
"זו מפלגה מצוינת. אני מאוד מעריך את המנהיגים האחרים. הרבה מאוד התקשרו לברך, כולל מנהיגים שציינת את שמם". 

אין לך שום ניסיון מדיני, איך אתה רוצה להיות ראש ממשלה?
"יש אנשים שנהיו ראש ממשלה גם בלי ניסיון מדיני. אני יודע לקבל החלטות. עם כל הכבוד, לא באתי אתמול".

מי יהיה יו"ר האופוזיציה? 
"בסופו של דבר זה חשוב מה עושה האופוזיציה ולא הטייטל של יו"ר האופוזיציה. המשחק האמיתי הוא לשכנע אנשים שלא מצביעים למפלגת העבודה להצביע למפלגת העבודה. אנשים רוצים מנהיגות מסוימת במפלגת העבודה. ברגע שידעו שיש מנהיגות שלא הולכת עם ממשלת נתניהו הם יחזרו. אנשים לא רוצים שתסביר להם למה מישהו אחר לא, אלא למה אתה כן". 

אתה סולח לאראל מרגלית?
"אנחנו באותה מפלגה ואנחנו צריכים לעבוד ביחד כדי לנצח את הליכוד. אני סולח למרגלית והכל בסדר".