אילו היו מתקיימות כעת הבחירות לכנסת ה־21, הייתה מפלגת העבודה בראשות ח"כ עמיר פרץ זוכה ב־17 מנדטים, לעומת 16 מנדטים שהייתה מקבלת אם בראשה היה עומד אבי גבאי. כך עולה מממצאי סקר שנערך עבור "מעריב" על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר.



תמונת המנדטים במקרה שפרץ יוביל את מפלגת העבודה מלמדת כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 26 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד 20, העבודה 17, הבית היהודי 12, הרשימה המשותפת 12, כולנו בראשות משה כחלון 9, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, מרצ 6 וש"ס 5. במקרה זה פרץ לוקח 2 מנדטים מכולנו בראשות כחלון, מנדט אחד מיש עתיד ומנדט נוסף ממרצ.





במקרה שבו אבי גבאי ינצח ביום שני הקרוב בסיבוב השני של הפריימריז בעבודה ויוביל את המפלגה בבחירות הבאות, תמונת המנדטים היא כדלקמן: הליכוד 25, יש עתיד 21, העבודה בראשות גבאי 16, אחד פחות מפרץ, הבית היהודי 12, הרשימה המשותפת 12, כולנו בראשות כחלון 8, יהדות התורה 7, מרצ 7, ישראל ביתנו 6 וש"ס 6. גבאי, על פי הסקר, יצליח להביא מנדט עד שניים מהליכוד בנוסף למנדט אחד מכחלון.





עוד נבדקה בסקר השאלה מי מבין הפוליטיקאים הוא המתאים ביותר להיות ראש ממשלת ישראל. גם כאן מוביל פרץ על פני גבאי וגם כאן בהפרש לא משמעותי. על פי הסקר, האיש המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו – 28%. אחריו בסדר יורד יאיר לפיד עם 14%, עמיר פרץ מתברג במקום השלישי והמפתיע עם 7% לפני נפתלי בנט עם 6%. אבי גבאי מגיע רק למקום החמישי עם 5%, בדיוק כמו משה כחלון. אחריהם משה (בוגי) יעלון ואביגדור ליברמן, הנועלים את הרשימה עם 3% לכל אחד מהם.



בסקר השתתפו 557 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ויותר. יצוין כי הסקר נערך ביום רביעי השבוע, 5 ביולי 2017, עוד בטרם נודע על תמיכתם של אהוד ברק וח"כ שלי יחימוביץ' במועמדותו של גבאי ובטרם יו"ר המפלגה היוצא, ח"כ יצחק הרצוג, פרסם את החלטתו. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.