שני המועמדים לראשות מפלגת העבודה, עמיר פרץ ואבי גבאי, התעמתו הערב (שבת) באולפן "פגוש את העיתונות" בערוץ והחליפו עקיצות ביניהם, יממה לפני פתיחת הקלפיות בסיבוב בשני של הפריימריז במפלגה. במהלך העימות הסכימו ביניהם באופן מפתיע על לגליזציה של סמים קלים. בנוסף, המנחה רינה מצליח הפתיעה את גבאי כשהקרינה קטע מראיון שהעניק לערוץ 1 ובו אמר כי יצטרף לממשלת נתניהו. למרות זאת, באולפן הוא אמר כי לא יעשה זאת.



במהלך העימות, פרץ אמר לגבאי שהוא מתייחס למפלגת העבודה כאל "שבט בורסאי שאפשר להשתלט עליו", וגבאי טען כי רק 6% מהציבור מאמינים כי פרץ מתאים להיות ראש ממשלה.


בפתח העימות, גבאי טען כי מאז הסיבוב הראשון בפריימריז של העבודה, שנערך ביום שלישי האחרון, יש סחף גדול לכיוונו ומאות אנשים מגיעים ורוצים להתנדב ולעזור. הוא הוסיף כי "למרות שיושב ראש המפלגה המודח יצחק הרצוג התייצב לימין פרץ , מחנה הרצוג לא כולו הולך ביחד. חלק כבר אצלנו. אנחנו אופטימיים".

פרץ טען בתגובה, כי גם אליו יש התגייסות בלתי רגילה: "אנשי הביטחון לשעבר, עמרם מצנע ודורון אביטל וגם ותיקי המפלגה כמו עוזי ברעם, יולי תמיר ובייגה שוחט". גבאי הצליח להרגיז את פרץ בשעה שאמר כי אנשים מאסו בספינים ו"כדי להנהיג את העבודה צריכים אנשים שמכירים גם מערכות אחרות. יש לנו מטה ניהולי שעובד אחרת, שמתנהל כמו חברה".

פרץ: "אני היחיד שניצח את נתניהו", גבאי: "מעולם לא הפסדתי אצל הציבור"

פרץ: "אבי מייצג את מה שהוא מאמין אלא שעם כל הכבוד למנהלים, צריך לבחור אנשים עם תפיסת עולם שמציגים חזון. מנהלים מקצועיים יש למכביר. המפלגה היא לא שבט בורסאי שאפשר להשתלט עליו. אצלנו יש אנשים מאמינים, מחויבים ורוצים לשנות את פניה של המדינה". גבאי השיב לו: "אצלנו יש אנשים שרוצים לעשות ומלאי אידיאולוגיה. גם אני מנהיג, אי אפשר רק לומר אני רוצה להגיע לשם, מבלי לדעת איך להגיע לשם".

פרץ לא נשאר חייב ואמר: "קצת צניעות לא הייתה מזיקה לך. אני כל הזמן מגיע עם תפיסת עולם וזה מה שעזר לי לקבל החלטות. זה לא עסק, זו מערכת שצריכה להיות מבוססת על ערכים". הוא הוסיף כי אין לו ספק שהגיע מקום ראשון ורואים בו מי שיצליח "לגרום למפלגה לפרוח. אני מבטיח שאני אנצח וביום שלישי המפלגה תהיה עם 22 מנדטים".

גבאי השיב לו: "אני מאוד מעריך את עמיר ויש לו קריירה מפוארת, בסקר שנעשה בערוץ 1 יש לפרץ 6% התאמה לראשות הממשלה. אי אפשר לומר שתביא את המפלגה לשלטון כשהציבור לא איתך".

פרץ פנה לגבאי ואמר כי "כל המהלכים שלך הם הטעייה גדולה. בסקר בעיתון מעריב בשבת קיבלתי התאמה לראשות הממשלה יותר מבנט. אני מציע לך לבדוק את התומכים שלך, אני היחיד שניצחתי את נתניהו ואנצח אותו שוב". פרץ הוסיף: "פעם אחר פעם התייצבתי בפני הציבור. מעולם לא הפסדתי אצל הציבור. הפסדתי במפלגה, אבל זה דבר אחר. אני ניצחתי את נתניהו והבאתי ציבורים אחרים".

שני המתמודדים הודיעו כי בכוונתם לשריין את ציפי לבני ברשימת העבודה אם יבחרו. במהלך העימות בקשה המנחה רינה מצליח להגביה את כסאו של גבאי משום שישב נמוך יותר יחסית לח"כ פרץ.