מטה מפלגתו של המועמד לראשות העבודה, אבי גבאי, המה היום (ראשון) בפעילים, חברי מפלגה וחברי כנסת, אשר עשו ניסיון אחרון במטרה להעביר לצידם את הקולות המכריעים במה שהם מגדירים כתחרות צמודה, יום לפני פתיחת הקלפיות במפלגה. "יהיה כאן מאבק שקול, וכל קול יכול ייקבע את תוצאות הבחירות", אמר גבאי ל"מעריב-אונליין" והוסיף: "אנחנו מתמקדים בשכנוע אלפי המתלבטים שנותרו". בנוסף לכך העריך גבאי כי אחוז חסימה גבוה ישמש אותו ויוכל להיות הקלף שיבטיח לו את הניצחון. 

"ככל שיותר אנשים יצביעו, כך התוצאה תהיה טובה יותר מבחינתנו. אנחנו בתחושה טובה, אך התחרות תהיה צמודה". אל דבריו של גבאי הצטרף ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שהודיע על תמיכתו במועמד, שאמר "יש לי כבר ניסיון רב במערכות בריאות, יש כאן קרב צמוד ולכן קיימת חשיבות במאבק על כל קול", כבל המשיך ואמר כי "למרות הכל אנחנו ננצח. המפלגה של היום היא לא רק מנגנונים, יש מצביעים חופשיים, אנחנו מקווים לאחוז הצבעה גבוה מחר".

גבאי ותומכיו מתקשרים למצביעים פוטנציאליים. צילום: אבשלום ששוני
גבאי ותומכיו מתקשרים למצביעים פוטנציאליים. צילום: אבשלום ששוני


"שאר המפלגות לא רוצות שגבאי ייבחר"
גם שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה למאבק הצמוד בין השניים ואמרה כי "כל קול משמעותי, ההתגייסות למען גבאי הייתה מדהימה", יחימוביץ' הוסיפה ההוכחה ליכולותיו של גבאי היא הפחד שהוא משרה על שאר המפלגות במערכת הפוליטית, שהיו מעדיפות שיריבו, עמיר פרץ, יעמוד בראשות המפלגה בבחירות. "גבאי הוא מועמד שכל המפלגות, גם מימין וגם משמאל, לא רוצות שייבחר. זאת לבד סיבה טובה לבחור בו".

בנוסף להם, היו במטה גבאי חברי כנסת נוספים, בהם סתיו שפיר ויוסי יונה, שקיבלו לידיהם רשימות של חברי מפלגה להתקשר אליהם במסגרת המאמץ האחרון. במטה גבאי הביעו דאגה מהחום הגבוה שצפוי לשרור מחר, אשר ייתכן וישאיר מצביעים בבית ויוביל לאחוז הצבעה נמוך.

פרץ: "פונים אליי כל כך הרבה תומכים,  אני לא מספיק לחזור לכולם 



גם במטה פרץ ברחוב החשמונאים בתל אביב נרשמה דריכות שיא במטה הבחירות. מאות פעילים התגייסו למטרה וכל אחד מהם צוייד ברשימות התקשרות לתומכים פוטנציאליים. אחד מראשי המטה, ח"כ איציק שמולי אמר כי "התחושה מאוד טובה", והסביר כי הפעילוים עברו על הרימות שבידיהם ספרו את התומכים ולפי ספירתם הם בדרך לניצחון. "'צבענו' את התומכים ביחד, כללנו את תומכי הרצוג ומרגלית, ויש לנו רוב מובהק. עכשיו מה שאנחנו צריכים זה להביא אותם לקלפי. אם נצליח להביא את רובם". שמולי המשיך ואמר כי "אנחנו ננצח. יש כאן עבודת שטח שיטתית ויסודית, אני כל הזמן עושה טלפונים, ולא רק אני",  סיים הח"כ את דבריו.

עמיר פרץ עצמו, שהגיע למטה, אמר: "אני רואה התגייסות גדולה, כל הזמן פונים אליי תומכים ואני לא מספיק לחזור לכולם, אני מקווה שאספיק עד חצות. יש לנו הרבה עבודה בשטח ואני מאמין בניצחון שלי".

עמיר פרץ מתקשר לתומכים. צילום: אבשלום ששוני
עמיר פרץ מתקשר לתומכים. צילום: אבשלום ששוני
 
פעילי ההסתדרות יהפכו לערך המוסף
 
תומכת נוספת של ח"כ פרץ, הח"כית מרב מיכאלי סיפרה מהמטה כי "התחושה טובה, ואנחנו עובדים ברצף. יש לי צוות של עשרות מתנדבות ואנו מתקשרות לתומכים ולפעילים ומבקשים מהם להגיע לקלפי ולהצביע". מיכאלי המשיכה וסיפרה כי "התמיכה שאני רואה גבוהה מאוד ויש מצטרפים חדשים כל הזמן". בתשובה לשאלה האם גל החום הצפוי מחר יזיק או יועיל למטה פרץ היא ענתה: "גל החום הוא נתון וצריך להתמודד איתו".
 
במטה פרץ ציינו שנעשתה חלוקת עבודה וכל אחד מהח"כים התומכים נרתם למשימה. הח"כים הבולטים שנרתמו למען פרץ הם אראל מרגלית, איציק שמולי, חיליק בר, רוויטל סוויד, נחמן שי והיו"ר היוצא יצחק הרצוג. בנוסף לכך אמרו במטה פרץ כי נערכה פגישה עם הרצוג, ופעיליו של היו"ר אמורים להמריץ את תומכיו כדי להגיע ולהצביע עבור פרץ. דובר המטה טל האריס ציין כי ההתמקדות כרגע היא בעבודה הארגונית והיעד הוא לתרגם את התמיכה ברשימות לתוצאות בקלפי. כמו כן נמסר כי המטה יספק סיוע לאנשים שמעוניינים להגיע ולהצביע ומאמינים כי פעילי ההסתדרות שתמכו בפרץ יהפכו לערך המוסף שינצח בשבילו את הבחירות.