יו"ר מרצ זהבה גלאון לא ידועה כמי שנוטה לחסוך ביקורת הממשלה ובעיקר על העומד בראשה, אבל ההתבטאות שסיפקה גלאון היום (שני) בעמוד הפייסבוק שלה היא חריגה בווליום ובהתנסחות שלה גם בשביל יושבת ראש מפלגת השמאל. גלאון טענה כי "״נתניהו הפך לסייען של האנטישמיות העולמית, לא פחות".  



"זו לא תהיה הפעם הראשונה בה ניאו-נאצים מצטטים את נתניהו. הם עוד זוכרים לו באהדה את הטענה שהמופתי אחראי לשואה", כתבה גלאון, שהתייחסה לפרשת הגינוי של ממשלת ישראל את ראש ממשלת הונגריה. 



."ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הפיץ מודעות נגד איש העסקים ג'ורג' סורוס, שטענו שהוא מממן עמותות כדי "ליישב מיליון מהגרים" בהונגריה. המודעות הונחו על רצפת הרכבת, כדי שהנוסעים ידרכו על פניו של סורוס. נתניהו לא מצמץ והורה למשרד החוץ לחזור בו מהגינוי נגד הקמפיין, ולתקוף את סורוס באותה טענה בדיוק", כתבה גלאון בעמוד הפייסבוק שלה. 

 


היא הוסיפה: "לפני כמה ימים שיבח ויקטור אורבן את מיקלוש הורטי, שליט הונגריה ששיתף פעולה בחדווה עם הנאצים ובזמן שלטונו גורשו חצי מיליון מיהודי הונגריה למחנות השמדה. במקום לבטל מיד את הפגישה שלו במדינה, הסתפק נתניהו בהבהרה המדהימה ש"למשטרו של הורטי היו תקופות חיוביות והיו תקופות שליליות". וואלה. פעם אתה מכין שטרודל מדהים ופעם אתה שולח חצי מיליון יהודים למותם. קורה. אסור לשפוט". 
 
יו"ר מרצ טענה כי רה"מ מעניק למעשה הכשר לקמפיין של ראש הממשלה ההונגרי: "אל תטעו, יש לזה משמעות. התמיכה של נתניהו מעניקה לגיטימציה לקמפיין הנבזי הזה, ואנטישמים ברחבי העולם ישתמשו בה. זו לא תהיה הפעם הראשונה שנאו-נאצים מצטטים את נתניהו. הם עוד זוכרים לו באהדה את הטענה שהמופתי אחראי לשואה".