יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת להתפתחות בחקירת פרשה 3000 ולכך שחלק מגיבורי הפרשה עוכבו לחקירה. "זו לא רק פרשת שחיתות. זו פגיעה בביטחון המדינה", אמר לפיד. "החקירה בעיצומה, הרבה עוד סמוי מן העין, אבל הנה מה שאנחנו כבר יודעים, שאיש אפילו אינו מכחיש: זו קומבינת הצוללות - כסף של מערכת הביטחון, של החיילים שלנו, יצא מישראל, נכנס לחשבונות בנק בגרמניה ובקפריסין שאיש לא ידע עליהם, וחזר לכיס הפרטי של האנשים הכי קרובים לראש הממשלה".

לדברי לפיד, "השחיתות השלטונית מכרסמת בחוסן הלאומי שלנו, אבל זה חמור יותר. זה הביטחון שלנו. זה קודש הקודשים. ואפילו על זה מקורבי ראש הממשלה לא היססו לגזור קופון, לעשות קומבינה. הם אפילו לא מכחישים את זה". 
שר האוצר לשעבר קשר בין ההתפתחות בחקירה לבין הצעת החוק להעביר את ניהול תקציב המשטרה למשרד לביטחון פנים. "מה שלא פחות חמור, זה שבמקום לתת למשטרה לחקור, הם עושים כל מאמץ לפגוע ברשויות החוק ולפגוע בחקירות. רק אתמול החליטה הממשלה לקדם מהלך שמטרתו להכפיף את תקציב המשטרה לדרג הפוליטי. זה לא תזמון מקרי. זו לא החלטה טכנית. זה מכתב איום מהנחקרים לחוקרים. זה איום למשטרה, לחוקרים, אם לא תתנהגו יפה, אם לא תזכרו מי פה המנהלים - נפגע לכם בכסף". 

"ארדן לא היה הולך על זה בלי אישור מהבוס"

לפיד לא היסס להאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן אישי: "אין שום סיכוי בעולם, אין שום דרך, שהולכים למהלך כזה, וראש הממשלה לא עומד מאחוריו. הוא אישית. דוד אמסלם שהציע את השינוי בחוק, לא עושה דבר כזה על דעת עצמו. לא בזמן שראש הממשלה נמצא בחקירות. גלעד ארדן לא היה הולך על זה בלי אישור מהבוס שלו. זו התקפה על המשטרה, על עצמאות המשטרה, על החקירות, על החוקרים, על שלטון החוק. אומרים פה למפכ"ל: שים לב, תעשה משהו שלא מוצא חן בעינינו, והתקציב שלך בסכנה". 
"לא יכול להיות שהיום בבוקר, בזמן שהמשטרה עוצרת מקורבים לראש הממשלה בפרשת הצוללות, יישבו שרים לקיים דיונים איך לתת לראש הממשלה כלים ללחוץ על המשטרה", הדגיש לפיד. "המפכ"ל צריך לדעת שיש מי שעומד מאחוריו ונותן לו גיבוי מלא. ניצבים ורבי ניצבים בדימוס, יש עתיד כולה, ציבור שלם. כולנו עומדים מאחוריו. אני קורא מפה לכל חבר קואליציה ששלטון החוק עדיין יקר ללבו. לכחלון, לבנט, לאיילת שקד - בואו נעצור יחד את המהלך הזה. אל תתנו לנחקרים לאיים על החוקרים". 

חשד לניגוד עניינים חמור

הבוקר עוכבו חקירה שישה חשודים בפרשה 3000 לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש ביטחוני במסגרת הפרשה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 בשיתוף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות. 
 
שלושה מהחשודים הם מקורבים מאוד לראש הממשלה והחשד הוא שביצעו רכש צוללות תוך שהם מצויים בניגוד עניינים חמור. בזמן התרחשות האירועים היו חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור ואילו אחרים פעלו במגזר הפרטי. לקראת הצהריים הותר לפרסום כי אחד הנחקרים הוא אבריאל בר יוסף, המשנה לראש המל"ל לשעבר. יש לציין שהיועץ המשפטי קבע כי נתניהו אינו חשוד בעצמו בפרשה.
 
עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של אבריאל בר יוסף, התייחס לעיכובו של מרשו וטען כי אין לו קשר לפרשה. "לאחר חודשים ארוכים, במהלכם נחשפה הפרשה האמורה על כל פרטיה, מרשי שמח שניתנה לו כעת הזכות להגיב לכל הנאמר בפרשה ולהדוף את כל הטענות אחת לאחת. אני מקווה מאוד שהמשטרה לא תעשה את הטעות הזאת של להאריך את מעצרו, שכן אין עילה לכך. נמתין לסוף החקירה", אמר.