לאור ניצחונו של אבי גבאי אמש בפריימריז במפלגת העבודה, סיפר היום (שלישי) ב-103FM האלוף במילואים, עמירם לוין, על אפשרותו לכהן כשר ביטחון תחת הנהגתו של גבאי: "אני עשיתי בחירה שמסתבר היום שהייתה נכונה בשלב זה. היה לי מומנטום אדיר, הבוחרים מבקשים שנפסיק לריב, הם רוצים לראות אותנו מתאחדים ורוצים שינוי ורענון. הסתכלתי על המועמדים, בדקתי וקיבלתי החלטה בקור רוח, הגעתי לאבי גבאי ואמרתי לו 'אני איתך'. לא עשינו תנאים, לא עשינו דילים ולא דיברנו מעבר לכך. אני לא מאמין בדילים, אני מאמין ביכולות שלי ובהגינות של אבי גבאי. אני חושב שתרמתי לו בסיכוי לנצח ואני חושב שאתרום לו עוד בתפיסות ובניסיון הביטחוני שלי, הוא ייבחר כיצד הוא רוצה לנצל זאת. מיד אחרי בחירתו חיבקתי אותו".
 
כשנשאל על חוסר הניסיון הביטחוני של אבי גבאי והאם היה מפקיד בידיו מפתחות לנהל מדינה ולענות לטלפון האדום בשלוש בלילה סיפר: "התשובה היא בהחלט כן. לאיש כמוני עם ניסיון צבאי יש יתרון אבל אבי הוא לא ילד, הוא בן חמישים. מאז שסיים את השירות הצבאי בגיל 22 הוא עשה הרבה מאד, הוא מגיע עם ניסיון. 30 שנות ניסיון לא הולכות ברגל. אם הוא ידע להקיף את עצמו באנשי צוות טובים אז הוא יוכל לעשות את זה. ביבי התחיל בפוליטיקה כמנהל מכירות והיום שואלים אם יש מי שיכול להחליף אותו. אבי גבאי בא מוכן ובשל, יהיו מסביבו חברי כנסת מקצועיים, פרלמנטרים מצוינים".
 

על רצונו של אהוד ברק להיות שר הביטחון של גבאי השיב לוין: "אבי גבאי יחליט. לאהוד ברק הייתה אפשרות להצטרף לפריימריז. הוא פירק בזמנו ביוזמתו את המפלגה למען טובתו האישית ובכדי לזכות בתפקיד. היום אני מניח שהוא רוצה לחזור להיות ראש הממשלה או שר הביטחון. יש לו זכויות רבות גם בתור ראש ממשלה וגם בתור שר ביטחון".
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90






כשנשאל לוין האם ברק מתאים ממנו לכהן כשר ביטחון השיב: "אני לא חושב. הוכחתי את הניסיון שלי גם בשיקולים האסטרטגיים שלי וגם בביצועים. אני פניתי לפניו ודרשתי לפנות את לבנון. היכולות שלי מוכחות וזה לא עניין של השוואה. אני אקבל בהבנה כל דבר וסומך על אבי גבאי, לא מדובר בתוכנית כבקשתך. יש לשקול שני דברים ואבי גבאי יעשה זאת גם בהגינות וגם בשיקול דעת. ראשית, יש לבחון מי יכול לעשות את התפקיד יותר טוב ושנית לבחון מי יעזור לו לשקם את המפלגה, לבנות אמון, מי ירוץ עמו לפריפריה, לעוטף עזה, לגבול לבנון ויסייע לו לעשות את העבודה במקום לשבת ולצייץ מארצות הברית או מתל אביב. הוא ישקול וברגע המתאים הוא יחליט".
 
ניסים משעל ציין כי "במפלגת העבודה הזרים היפים הופכים לקוצים תוך זמן קצת מאד". השיב לו לוין: "זה לא חייב להיות כך. הד.נ.א של המפלגה נקבע על ידי ההנהגה שלה, צריך לעשות תיקון פנימי וזו אחת הסיבות שבחרתי בגבאי שהגיע מבחוץ, הוא נקי, יש לו תרבות של ניהול וזה מה שהוא צריך לעשות. העיתונות היא צינית הרבה פעמים, אומרים עליי שהימרתי על הסוס הנכון. אני לא הימרתי וגבאי אינו סוס, מדובר באיש רציני מאד שיוביל את המפלגה. חשבתי שזה הדבר הנכון לעשות. אני לא מזגזג ולא עושה שיקולים זרים. אני מקווה שהוא יעריך את זה ושאני אוכל לסייע לו".
 
עריכה: איתמר זיגלמן