סיעות האופוזיציה פנו הערב (שלישי) ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה למנוע העברת חוק הלאום במחטף בתוך שבועיים. במכתב מציינת מרכזת סיעות האופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי, כי אתמול בפתח ישיבת סיעת הליכוד הודיע ראש הממשלה כי חוק הלאום יעבור בכנסת בקריאה ראשונה בתוך שבועיים ואף הודיע על הקמת ועדה משותפת להצעת חוק הלאום שתהיה משותפת לוועדת החוקה ולוועדת הכנסת. נתניהו החליט שבראש הוועדה יעמוד ח"כ אמיר אוחנה.
 
לדברי ח"כ מיכאלי, יו"ר הקואליציה הודיע כי הוועדה תמנה עשרה ח"כים מהקואליציה ושישה מהאופוזיציה ולצורך הקמתה תכונס מחר בבוקר ועדת הכנסת להליך בזק. לדבריה, המכותבת הנוספת היחידה למכתב הייתה מנהלת סיעת הליכוד והמכתב לא הגיע לידיעת ראשי הסיעות ולא לידיה שלה.
 
"חוק יסוד שעוסק בהגדרתה של מדינת ישראל ובזהותה יעבור במחטף בוועדת אד הוק שאינה ערוכה לכך וזאת תוך רמיסת הכנסת ו-וועדותיה וכן תוך רמיסת האופוזיציה שכלל לא שותפה בהחלטה על הקמת וועד משותפת ובהרכבה", טענה ח"כ מיכאלי במכתבה.
 
עוד טענה מיכאלי, כי העובדה שראש הרשות המבצעת מודיע מה יהיו מהליכה והחלטותיה של הרשות המחוקקת מעידה כאלף עדים על היחס המבזה של ראש הממשלה לכנסת ועל הפגיעה החמורה שהוא פוגע בכנסת ובכך באזרחיות ובאזרחים אותם היא אמורה לייצג.
 
"לצערי זאת ממש לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה", הוסיפה ח"כ מיכאלי. “רק לפני שבועיים החליטה הקואליציה באופן חד צדדי על הקמת ועדה מופכרת לעניין חזקת הגיל הרך, שוב תוך רמיסת ועדת החוקה והמנהל התקין של הכנסת ותוך דריסת האופוזיציה שחברות רבות בה מנהלות את המאבק בסוגיה שנים לפני הכנסת ה-20”.
 
"כיושב ראש הכנסת שתפקידו לשמור על הבית הזה ובוודאי על זכויות המיעוט בו, אנחנו פונות ופונים אליך כדי שתעצור את ההתנהלות הבריונית הזאת ולמנוע את המחדל החמור הזה. אנחנו פונות אליך כדי שתפעל להחזרת הדיונים בהצעות חוק לוועדות המיועדות להן ולוודא שבמקרים אחרים תשותף האופוזיציה בכל ההחלטות על ועדות מיוחדות או משותפות ותקבל את הייצוג הראוי לאזרחיות ולאזרחים שהיא מייצגת, ודאי בחוק הלאום", סיימה ח"כ מיכאלי את מכתבה.