זינוק גדול למחנה הציוני בסקרים שפרסמו הערב (שלישי) ערוצים 2 ו-10, בעקבות בחירתו של אבי גבאי לראשות מפלגת העבודה. בשני הסקרים, הליכוד נשאר המפלגה הגדולה ביותר, אולם יש פער בכמות המנדטים: בחדשות 2 מקבלת מפלגת השלטון 25 מנדטים, לעומת 29 בערוץ 10. 

המחנה הציוני נשאר הרשימה השנייה בגודלה, אבל רושם זינוק משמעותי בשני הסקרים לעומת הסקרים שפרסמו עד היום. בחדשות 2 מקבל המחנה הציוני 20 מנדטים, ואילו בערוץ 10 הרשימה שומרת על כוחה עם 24 מנדטים. המפסיד הגדול מבחירתו של גבאי הוא יאיר לפיד, שמפלגתו, יש עתיד, כבר אינה השנייה בגודלה. על פי הסקרים המפלגה מקבלת 18 מושבים בחדשות 2 ו-16 בערוץ 10. 
הבית היהודי מתחזק בשני הסקרים - 13 בחדשות 2 ו-14 בסקר של ערוץ 10. נתון מפתיע נרשם לרשימה המשותפת, שבסקר של חדשות 2 שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, אבל בערוץ 10 מתרסקת לשמונה. 

עוד מפסיד מבחירתו של גבאי, הוא יו"ר מפלגתו לשעבר, שר האוצר משה כחלון. מפלגת כולנו מאבדת שני מנדטים בערוץ 2 וארבעה בערוץ 10. ישראל ביתנו של שר הביטחון אביגדור ליברמן עולה מחמישה מושבים לשמונה ולשבעה בערוצים 2 ו-10 בהתאמה. 

שני המפסידים הגדולים. לפיד וכחלון. צילום: פלאש 90
שני המפסידים הגדולים. לפיד וכחלון. צילום: פלאש 90
מרצ שומרת על כוחה עם חמישה מנדטים, ואילו אצל המפלגות החרדיות יש מהפך, כשיהדות התורה הופכת למפלגה הגדולה יותר מש"ס, כשהיא מקבלת שבעה מנדטים לעומת שישה לש"ס בערוץ 2 ושישה לעומת חמישה בערוץ 10. 

נתניהו עדיין הכי מתאים

לגבי השאלה מי הכי מתאים להיות ראש הממשלה, בנימין נתניהו שומר על ההובלה בפער גדול מהבא אחריו, עם 37% ו-34% בשני הערוצים. אלא שהמהפך בא במקום השני, שם כבר לא נמצא לפיד, אלא אבי גבאי, עם תוצאה דומה בשני הסקרים - 13% ו-14%. יו"ר יש עתיד לא נמצא הרחק מאחור, עם 12% בשני הסקרים. 

בערוץ 10 בחנו גם מי יותר מתאים לכהן בתפקיד הכי חשוב במדינה כשהציבו את נתניהו מול גבאי ראש בראש. כאן התוצאה הרבה יותר משכנעת לטובתו של ראש הממשלה, שזוכה לתמיכה של 51%, לעומת 25% לגבאי.

גבאי: "מקבל פניות מאנשי ש"ס והליכוד"

בתגובה לתוצאות הסקר, אמר גבאי בערוץ 2, כי "אני אוהב את זה שאתם מרכיבים קואליציות. אנחנו צריכים להביא 30 מנדטים, זה מה שתלוי בי. איך אנחנו ממשיכים את המסע שמייצר תקווה אצל הרבה ישראלים. אני ממוקד במה שעשינו. הצלחנו ליצור תקווה חדשה. הפניות שאנחנו מקבלים הם מאנשי ש"ס ומאנשי הליכוד".
 
אני קורא לכל אדם שמדינת ישראל חשובה לו ושמסוגל לתרום לעשייה ציבורית, שיבוא. האנשים הכי טובים צריכים להיות בשירות המדינה, זו ציונות של המאה ה-21. אני לא עושה רשימות של שרים. האנשים הכי טובים והכי מנוסים צריכים להיות".