כבר בנאום הבכורה שלו, שאותו נשא שלשום בלילה בגני התערוכה בתל אביב לאחר ניצחונו הגדול, הצליח היו"ר הנבחר של מפלגת העבודה, אבי גבאי, להרגיז את הימין כשאמר שלא צריך לדאוג רק למתנחלים. גבאי השמיע באוזני הקהל המריע את חזונו ויצא נגד נתניהו. "הגיע הזמן למנהיגות ששמה את האדם והאזרח בראש מעייניה, שפועלת בשביל הכלל ולא בשביל להיבחר מחדש", אמר, "מנהיגות מאחדת. אנחנו רוצים להיות ביחד. מנהיגות שדואגת גם לדימונה – ולא רק לעמונה”.



סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי) זעם על הדברים. בתגובה אמר: “אני מברך את אבי גבאי על בחירתו, אך אומר לו באופן ברור כי השיח של הפרדה בין ההתיישבות ביו"ש לזו בחלקיה האחרים של מדינת ישראל כבר עבר מן העולם".



"מדינת ישראל יכולה לסייע גם לתושבי דימונה וגם לתושבי עמונה", הוסיף. "אין סתירה ביניהם".הוא הוסיף: "השיח של העצמת השסעים בין אזרחים שונים של מדינת ישראל שייך לעבר. אני מצפה ממך לשיח חדש של איחוד וחיבור בין כל חלקי העם". גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הביעה זעם על הדברים ואמרה: “אם אבי גבאי רוצה להביא קהלים חדשים, כדאי שלא יחזור על טעויות קודמיו וישסה את תושבי הפריפריה בהתיישבות ביו"ש".



"שלא יחזור על טעויות קודמיו". ח"כ מועלם. צילום פלאש 90



לדבריה, "השיח עמונה־דימונה הוא אולי חרוז חביב, אבל לא מביא בשורה לאף אחד.לאור הדי.אן.איי של מפלגת העבודה, אני מאחלת לו הצלחה רבה וכהונה ממושכת באופוזיציה".



ואילו אביחי בוארון, מראשי מפוני עמונה, צייץ בטוויטר: “תתבייש אבי גבאי. לפני שאתה מלהג על מנהיגות שדואגת לדימונה ולא לעמונה, ראוי שתרשום על שמך מעשה אחד של עשייה חברתית שהוא נטו שלך".