חבר הכנסת יצחק הרצוג ימשיך לכהן כיו"ר האופוזיציה בכנסת, כך הוא הודיע היום (רביעי) בטקס העברת השלטון במפלגה לידיו של יושב הראש החדש, אבי גבאי, שלא יכול למלא את התפקיד משום שאינו חבר כנסת. "אני מודה לך על ההצעה להמשיך לכהן כיו"ר האופוזיציה. לאור המצב המיוחד שנוצר, אני נענה לפנייתך", אמר הרצוג.  



אבי גבאי ויצחק הרצוג בטקס חילופי יו"ר מפלגת העבודה

גבאי הציע את התפקיד להרצוג, למרות שזה הודיע על תמיכה בעמיר פרץ בסיבוב השני בבחירות לראשות המפלגה. "ניסיונו הכולל של עמיר, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו השילוב הם שהכריעו את הכף. לניסיון תפקיד מכריע במנהיגות", אמר הרצוג. כאמור, מתפקדי העבודה החליטו אחרת. 



הרצוג ציין בנאומו בבית מפלגת העבודה בתל אביב, כי זאת הפעם הראשונה שטקס כזה נערך וזאת דוגמא לאיך צריך להעביר שלטון. "אני מאחל לך הצלחה מעומק הלב", אמר הרצוג לגבאי. "באופן טבעי יש גם עצב וגם מבט מפוכח לעתיד ותקווה למשהו חדש. אסייע לך ככל שתחפוץ. קורא לחברי למפלגה לצופף את השורות ולהתייצב לצדו של אבי גבאי לכיבוש השלטון במדינת ישראל". 

לדברי הרצוג, גבאי מקבל ממנו מפלגה במצב טוב: "מפלגת העבודה בריאה ויציבה עם עשרות אלפי חברים, מאות סניפים עשרות חוגים. נטולת חובות, מוכנה ובשלה להסתערות על השלטון". 

"כבר מאה שנה המפלגה מכתיבה מהלכים דרמטיים. אנחנו חלק משרשרת דורות ומורשת מפוארת. נמשיך לשרת כי יש לנו שליחות עצומה לשמור על ערכי היסוד של המפלגה", הוסיף היו"ר לשעבר.