עימות חריף התרחש היום (רביעי) במליאת הכנסת בין שרת המשפטים איילת שקד לח"כ מיקי רוזנטל. במהלך דיון על הצעת חוק האגודות העותומניות- אותה הגיש בעבר ח"כ רוזנטל - אמרה לו השרה שקד: "אתם בעבודה בטח תצביעו נגד". אך לאחר ההצבעה התברר כי ח"כ רוזנטל הצביע בעד הצעת החוק ואילו השרה שקד לא הצביעה.
שקד תוקפת את רוזנטל בכנסת

בתגובה, ח"כ רוזנטל קרא לעבר השרה שקד: "את אמרת שאנחנו לא נצביע בעד החוק, אני הצבעתי ואת ברחת. כמה צבועה את יכולה להיות, שרת המשפטים?".  

רוזנטל הוסיף ותקף את שקד :"השחיתות במדינה לא מפריעה לך. את מדברת איתי על טוהר מידות? את מעודדת שחיתות, את עובדת בזה. את לא מוכנה לאסור על ח"כים כמוך לקבל כסף מלוביסטים. את הרוח הרעה נגד בתי המשפט, שלטון החוק והמשטרה ואת מדברת איתי על צביעות?". 

 

בעקבות דברים אלה ביקשה השרה שקד את זכות הדיבור, עלתה לדוכן ותקפה בחמת זעם את ח"כ רוזנטל תוך שהיא אומרת: "אתה מציג את שרי הממשלה כזבובים ויתושים. רק מעציב אותי שזו הרמה של חברי הכנסת, אם זה היה הפוך מיד היה קם קול צעקה ובצדק.  אתה מעז להכפיש אותי כשאתה יודע שכל התרומות מתקבלות לפי החוק ובשקיפות".

שקד זעמה: ""אתה מנסה להאשים אותי בשחיתות? אתה חתיכת שקרן. תתבייש לך. אם תמשיך ככה אני אתבע אותך על הוצאת דיבה. אתה מסית, משקר ומדיח".
 
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

 השרה אף טענה כי רוזנטל מבייש את תפקידו: "תתבייש איך שאתה מדבר לשרה במדינת ישראל. אתה מבייש את המפלגה שלך, אתה מבייש את הכיסא שאתה יושב עליו. בראש ובראשונה זה בושה וחרפה למדינת ישראל". 

כזכור, ח"כ רוזנטל כינה שרים שמתנגדים לשקיפות "יתושים" בסרטון שפרסם השבוע ברשתות החברתיות. השרה שקד ביקרה בעבר בחריפות את מערכת המשפט.