חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני), פנה היום (ראשון) ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, בדרישה לעצור את המימון לעסקת רכישת הספינות מגרמניה שנמצאת תחת חקירה במסגרת פרשה 3000. על הדרישה חתמו 13 מחברי הוועדה, בהם גם חברי חקירת המשנה החשאית לתקציב הביטחון: שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), עופר שלח (יש עתיד) ורחל עזריה (כולנו).



במכתב שהגיש ח"כ מרגלית נאמר כי "בהמשך לפניות רבות שנעשו בכתב ובעל פה במהלך השנה האחרונה ובמרכזן שאלות מטרידות העולות סביב עסקת רכש ספינות ההגנה, ולאור ההתפתחויות הדרמטיות בחקירת המשטרה ומעצרם של בכירים בשירות הציבורי, אנו מבקשים לעצור את העסקה וההרשאה להתחייב בוועדת התקציב עד לתום מיצוי החקירה".




"מתעקש להמשיך בעסקה". בנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם
"מתעקש להמשיך בעסקה". בנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם





"היסטריה של ראש הממשלה"



מרגלית המשיך וכתב כי "כחברי וחברות כנסת בוועדת החוץ והביטחון, אנו אמונים על קודש הקודשים של ביטחון ישראל. בחודשים האחרונים כולנו עדים לחשש לזיהום הליך הרכישה תוך מעורבות גורמים בעלי אינטרסים זרים הקשורים ישירות לראש הממשלה ולאנשיו. בנוסף, כעת מתבררות עובדות רבות אשר לא הובאו בפנינו בעת קבלת ההחלטה לתקצב ולאשר את הכספים הנדרשים לביצוע העסקה".



עוד אומרים חברי הועדה ב מכתבם כי "התעקשות ראש הממשלה להמשיך לשלם לטיסנקרופ על עסקה שכל נציגיה נמצאים בחקירה וחלקם במעצר מצביעה על היסטריה. הכסף שאנו מעבירים חוזר לכיסים של גורמים מושחתים. בטחון ושחיתות לא הולכים יחד, וכחברי ועדת חוץ ובטחון עלינו לעצור את התשלומים לחברה. היום כולם יודעים שהכסף הזה חוסר לכיסים של בכירים ישראלים החשודים בשוחד"



כזכור, עסקת הספינות מתייחסת לרכישת ארבע ספינות קרב שתפקידן אמור להיות הגנה על שדות הגז של ישראל. ח"כ מרגלית עצמו חשף בעבר כי לפחות 94.05% ממניות החברה נמצאות בבעלות חברת 'Privinvest'. בין מחזיקי השליטה בה נמצאת משפחתו של שר הביטחון הלבנוני וסגן רה"מ הלבנוני, סמיר מוקבל, שנמצא בקשרי עבודה וממשק עם הגורמים העוינים ביותר לישראל כמו חיזבאללה ואירן.